/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Kosmetologuddannelsen
Fra : llo
Vist : 1368 gange
500 point
Dato : 08-08-03 20:37

Jeg ønsker at uddanne mig til kosmetolog, MEN kender I forskellen på at tage uddannelsen som fjernundervisning eller på skole? Efter hvad jeg har fundet mig frem til, er varigheden den samme. Nogle der har erfaringer?

Jeg kunne godt tænke mig at have egen klinik - hvordan ser markedet ud?
Kender I nogle der er uddannet og ikke kan finde job?

Lone

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-03 00:47

Ved fjernundervisning har du ikke muligheden for personlig vejledning og råd.
Ikke et svar til dig men bare en betragtning.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-03 01:58

Du skal vide en ting. Det er ikke gratis at starte egen virksomhed. Hvis du først skal i gang med uddannelsen nu vil indtægterne ikke være store. Du skal have et job samtidig med at du læser. Nu ved jeg jo ikke om du har sparet penge op.
Kontakt et af uddannelsesstederne og få en snak med dem.

Der er i dag stor konkurrence, og det uanset erhverv, når man vil starte som selvstændig.

Kontakt en kosmetolog og hør om du kan få et job der. Hvis du kan, så er det fordi forretningen går godt. Hvis det er et afslag, så er det sikkert fordi, der ikke er råd.

Undersøg selv markedet, hvis det er det, du brænder for.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : oedk

Dato : 10-12-03 17:22

Kære LLO

Et godt råd til dig der vil uddanne dig til kosmetolog, er at vælge Cidesco skolen i københavn. Det er så vidt jeg ved den eneste skole der både er internationalt annerkendt og SU berrettigende.

Hilsen
oedk

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 500 point
Dato : 10-12-03 17:35

llo

Måske har oedk givet dig det rigtige svar. Hvem ved? Har du selv fundet ud af noget? Det er jo 4 mdr. siden du stillede spørgsmålet.
Kunne du ikke lukke det ved at acceptere et af svarene.

mvh ans og

Godkendelse af svar
Fra : llo

Dato : 10-12-03 19:06

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : fsjorup

Dato : 21-11-04 00:37

Hej llo
Uanset om du tager uddannelsen eller ej, eller om du bare har flair for kosmetik eller farver, så kontakt mig, jeg har måske et tilbud, du kan gøre brug af.
Hilsen Frank