/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Åbning af fil .LDR
Fra : Sind_Syggo
Vist : 442 gange
240 point
Dato : 06-08-03 00:02

Der er et familie medlem der har spurgt mig om jeg ved hvilket program man skal bruge til at åbne denne fil, så nu spørger jeg jer..!

Det hele startede med at de skulle have lavet en eller anden maskine, der kom en elektriker og satte det hele op. Derefter lavede han et diagram over hvordan det hele var sat sammen på hans bærbar. Dette diagram har de så fået på en diskette og det er den fil de ikke kan åbne nu, og de snakker ikke længere med den elektriker som har lavet det dengang..!

Da jeg fik diskette, var den bygget op på denne måde:

I roden af disketten ligger der en fil og en mappe.

Filen hedder: !ANNONCE.3
Mappen hedder: !TOMMAPPE.E

Inden i mappen ligger der en fil som hedder: !KISUKI.LDR

Og jeg må ærligt indrømme at jeg er lidt på bar bund, så hvis der er en af jer der kender noget til den slags filer, ville jeg blive meget glad..

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 06-08-03 00:17

Hm... Ledte efter LDR filer på nettet og fandt nogle.

Klikkede på dem fra browseren og så åbnede de umiddelbart !!

Så prøv lige at åbne den med din almindelige Explore

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 06-08-03 00:21

hmmm måske kan du skaffe dig noget info omkring LDR filer her ...
http://filext.com/alphalist.php?extstart=%5EL

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : Sind_Syggo

Dato : 06-08-03 00:21

Tak for det hurtige svar. Men jeg er ikke sikker på jeg ved hvad du mener, jeg kan i hvert ikke åbne denne fil i Explore..

Kommentar
Fra : Sind_Syggo

Dato : 06-08-03 00:25

Følger jeg det link du har skrevet Phylock, skriver de at .ldr kan være en: LDraw Model File eller en Symantec Ghost Template File. LDraw Model File lyder meget sandsynligt og jeg har prøvet at downloade den gratis version af programmet og det kan også åbne filen. Programmet giver en smule data, f.eks. Scenes 1, Material 35 osv. osv. men diagram det kan jeg ikke se nogle steder..

Tak for svaret..

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 06-08-03 00:29

Kunne ikke lade være med at lege lidt videre. Tilsyneladende står LDR for Local Data Record.

Det ser ud som om, det har samme funktion som et basic program, hvorfor du formentlig vil kunne åbne filen med en almindelig text editor (som notebook unde "tilbehør") eller køre den som filkommando (run xxx.ldr) :

If a file has inside several .bas, .bin, .ldr... files inside then you have to copy them to a valid .dsk file. I recomend to use DiskManager, an easy to use windows program to manage disk images. You can also use RDDSK and WRDSK utilities. When you have the dsk image the game is started in the MSX Basic with:

poke -1,170 (only in MSX2/MSX2+ mode)
run"filename.bas" or
run"filename.ldr" or
bload"filename.bin",r

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Sind_Syggo

Dato : 06-08-03 00:34

Jeg kan godt åbne både !ANNONCE.3 og !KISUKI.LDR i notepad men jeg får ikke andet end en masse vollapyk..! og alt lader til at det er filen !ANNONCE.3 der skal åbnes da den fylder 198 KB og !KISUKI.LDR kun fylder 3 KB..

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-08-03 11:59

Ring dog til elektrikeren og spørg hvilket program han har lavet det i. Det kan jo være Lego's tegneprogram som kan downloades her: http://www.ldraw.org/

Kommentar
Fra : Sind_Syggo

Dato : 06-08-03 12:04

jeg har prøvet at downloade fra http://www.ldraw.org/ og jeg har også spurgt om de ikke kunne ringe til elektrikeren, men det er ikke muligt..