/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB Scripts / Spørgsmål
10  strarup 110
Class not registered
Fra : flufdk
Vist : 1107 gange
100 point
Dato : 05-08-03 11:32

Hej

Jeg har får en fejl meddelelse i excel når jeg vil åbne en file der indeholder en macro. Den skriver som overskrift Microsoft Visual Basic, der efter Class not registered. Looking for objekt with CLSID:{AC9F2F90-E877-11-CE-9F68-00AA00574A4F}. Sikkerheden for macro er lav og det har fungeret længe uden problemer. Jeg håber er nogen der kan hjælpe mig på forhånd tak.

M.v.h. Flufdk

Accepteret svar
Fra : MouseKeeperX

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-03 13:15

Hej
Hvis jeg kikker i registreringsdatabasen på min maskine kan jeg se at det drejer sig om "Microsoft Forms 2.1 FormPackage"
Den er en del af Officepakken og det kan muligvis blive nødvendigt at reinstallere office. Prøv dog først at tjekke om filen FM20.DLL (eller måske FM21.DLL) ligger i windows/system32 mappen. I så fald kan du forsøge at registrere den manuelt ved åbne en commandoprompt, skifte til windows/system32 mappen og skrive
regsvr32 c:\windows\FM20.DLL

Eventuelt kan du forsøge at reparere office inden en komplet reinstallation.

Håber at det hjælper
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : flufdk

Dato : 06-08-03 09:06

Tak MouseKeeperX

Jeg fandt fejlen det var en fejl i registreringsdatabasen, som linkede til et forkert sted.

M.v.h. Flufdk

Godkendelse af svar
Fra : flufdk

Dato : 06-08-03 09:06

Tak for svaret MouseKeeperX.

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 06-08-03 10:13

Bare glad for at du fandt ud af det...