/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
FLEXRATE: betaler jeg for at andre hente~
Fra : am2711
Vist : 521 gange
20 point
Dato : 05-04-01 13:23

Jeg har lige fået flexrate. Og ville høre om man bruger nogle af sine 4 GB,
ved at folk henter fra ens computer, via f.eks Napster.

Sådan som jeg kan se det, så er det jo ikke, direkte mig der sender.

For så stinker flexrate da!

Er der nogle der har et svar????????

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-04-01 17:48

am2711 skrev:

>Sådan som jeg kan se det, så er det jo ikke, direkte mig der sender.

Det kan udbyderne ikke se forskel på

>Er der nogle der har et svar????????

Jeg er ret overbevist om, at du betaler for det. Du betaler sikkert
også for at uploade din hjemmeside og sende mails og newsindlæg, det
er altsammen trafik sendt fra din PC.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-04-01 17:51

In article <9akrj3$q00$1@sunsite.dk>, "am2711" <am2711.news@kandu.dk>
wrote:

> Jeg har lige fået flexrate. Og ville høre om man bruger nogle af sine 4 GB,
> ved at folk henter fra ens computer, via f.eks Napster.

Hvis de 4Gb er både upload og download, så ja.

> Sådan som jeg kan se det, så er det jo ikke, direkte mig der sender.

Kommer filerne da ikke fra din computer?

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-04-01 20:50

On Fri, 06 Apr 2001 16:42:51 GMT, "am2711" <am2711.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har lige fået flexrate. Og ville høre om man bruger nogle af sine 4 GB,
>ved at folk henter fra ens computer, via f.eks Napster.

Ja, det Stofa tæller er desværre al den trafik du har. Det gælder både
up- og download, så hvis du bruger Napster tæller det som andre
henter fra dig også med.

Flexrate sucks bigtime.

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-04-01 22:30

On Fri, 06 Apr 2001 21:50:29 +0200, Mogens wrote:

>>Jeg har lige fået flexrate. Og ville høre om man bruger nogle af sine 4 GB,
>>ved at folk henter fra ens computer, via f.eks Napster.
>
>Ja, det Stofa tæller er desværre al den trafik du har. Det gælder både
>up- og download, så hvis du bruger Napster tæller det som andre
>henter fra dig også med.

Naturligvis tæller de traffik i begge retninger.
Skulle traffik fra brugerens maskine på en eller anden måde være mindre
relevant, eller mindre belastende for udbyderens netværk?

>
>Flexrate sucks bigtime.

Nej.

--
Søren O.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-04-01 23:16

"Søren Boll Overgaard" <boll@fw1.dk> wrote in message news:slrn9csdaq.2cj6.boll@treebeard.tolkien.dk...

> >Flexrate sucks bigtime.
>
> Nej.

Det er da vel meget godt,,, for de brugere som ikke er super brugere.....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-04-01 23:53

On 6 Apr 2001 21:30:02 GMT, boll@fw1.dk (Søren Boll Overgaard) wrote:

>On Fri, 06 Apr 2001 21:50:29 +0200, Mogens wrote:
>
>>>Jeg har lige fået flexrate. Og ville høre om man bruger nogle af sine 4 GB,
>>>ved at folk henter fra ens computer, via f.eks Napster.
>>

Hej

Vil du ikke nok være så venlig at lære at quote korrekt ?
Jeg har ikke skrevet noget om at jeg har fået Stofa.
Jeg svarede derimod på et indlæg om Stofa.

Mange tak

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-04-01 01:46

On Sat, 7 Apr 2001 00:16:04 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

>Det er da vel meget godt,,, for de brugere som ikke er super brugere.....

.... men det er jo herligt nok, hvis man er nørd. En
telnet/ssh-forbindelse til sine maskiner ude i verdenen tager ikke
meget trafik.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-04-01 08:14

In article <62isct4a5pevq8u85d6qpha4ckm64rc8hu@4ax.com>, Mogens wrote:
>>
>>>>Jeg har lige fået flexrate. Og ville høre om man bruger nogle af sine 4 GB,
>>>>ved at folk henter fra ens computer, via f.eks Napster.
>
>Vil du ikke nok være så venlig at lære at quote korrekt ?
>Jeg har ikke skrevet noget om at jeg har fået Stofa.
>Jeg svarede derimod på et indlæg om Stofa.

Tror du ikke bare du skal læse korrekt?

Der er forskel på ">" og ">>"

--
Andreas Plesner Jacobsen | <lilo> "PLEASE RESPECT INTELLECTUAL RIGHTS!"
| <lilo> "Please demonstrate intellect." ;)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-04-01 11:02

On Fri, 06 Apr 2001 16:42:51 GMT, "am2711" <am2711.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har lige fået flexrate. Og ville høre om man bruger nogle af sine 4 GB,
>ved at folk henter fra ens computer, via f.eks Napster.

Ja, du betaler.
Opsæt Napster til ikke at dele filer. (hvis du ikke kan få det til at
det, kan du evt. installere zonealarm og så sige nix til at tillade
napster at agere server. Så vil Napster selv finde ud af at der ikke
kan deles filer.)

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk

I demand the right to keep and arm bears

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-04-01 13:04

Mogens <moveng@mailme.dk> wrote:

>Vil du ikke nok være så venlig at lære at quote korrekt ?

Jeg ser intet forkert i Sørens quoting. På usenet formodes man at
kunne tælle citattegn.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-04-01 09:18

On Sat, 07 Apr 2001 00:52:39 +0200, Mogens wrote:
>On 6 Apr 2001 21:30:02 GMT, boll@fw1.dk (Søren Boll Overgaard) wrote:
>
>>On Fri, 06 Apr 2001 21:50:29 +0200, Mogens wrote:
>>
>>>>Jeg har lige fået flexrate. Og ville høre om man bruger nogle af sine 4 GB,
>>>>ved at folk henter fra ens computer, via f.eks Napster.
>>>
>
>Hej
>
>Vil du ikke nok være så venlig at lære at quote korrekt ?
>Jeg har ikke skrevet noget om at jeg har fået Stofa.
>Jeg svarede derimod på et indlæg om Stofa.
>
>Mange tak

Tror du ikke det var bedre at du prøvede at læse mit indlæg igen, og så
kigge på antallet af '>' foran hver linie.
Når du så har gjort det, så kan du jo poste resultatet af din undersøgelse
et eller andet sted.

--
Søren O.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-04-01 07:42

am2711.news@kandu.dk,Ny-Internet writes:
>Jeg har lige fået flexrate. Og ville høre om man bruger nogle af sine 4
>GB,
>ved at folk henter fra ens computer, via f.eks Napster.
>
>Sådan som jeg kan se det, så er det jo ikke, direkte mig der sender.
>
>For så stinker flexrate da!
>
>Er der nogle der har et svar????????

Hej...
Jeg ringede til Stofa for at høre om hvad det helt præcist var man skulle
betale for når man valgte Flexrate.
Her fandt jeg ud af at man mister kb på alle de sider man går ind på osv.
Så fortalte jeg hende at jeg primært er på for at hente musik og andre
filer, og så sagde hun straks,...Jamen så skal du ikke have flexrate. Så
vil du opbruge din kvote meget hurtigt. Hun sagde dernæst at tilbuddet
udelukkende vil passe til de folk der bare surfer rundt på nettet og ikke
henter noget særligt.
På dette tidspunkt havde jeg allerede bestilt Flexrate, men fik det da
også annulleret lige så hurtigt igen.

Jeg mener at de burde informere mere om hvem flexrate passer til og hvad
man spilder sine kb på....

Med venlig hilsen Betina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-04-01 10:49

Betina Jørgensen /LO-Skolen skrev:

>Jeg mener at de burde informere mere om hvem flexrate passer til

Tja, det er vel ikke helt nemt at kategorisere folk.

>og hvad
>man spilder sine kb på....

Spild? Måske, men så lad være...

Du 'spilder' dine kb på AL trafik - færdig slut. Hvis du sætter en
lokal webserver op, så vil det også være dig der betaler hvis folk går
ind på de sider der ligger på den - sådan er det bare...
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-04-01 14:57

On Mon, 09 Apr 2001 08:42:09 +0200, "Betina Jørgensen /LO-Skolen"
<bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> wrote:

>Jeg ringede til Stofa for at høre om hvad det helt præcist var man skulle
>betale for når man valgte Flexrate.
>Her fandt jeg ud af at man mister kb på alle de sider man går ind på osv.
>Jeg mener at de burde informere mere om hvem flexrate passer til og hvad
>man spilder sine kb på....

Tja man kunne også vende det lidt om, at man skulle tage et
"Internet-kørekort" inden man fik lov til surfe...

Alle dine bevægelser på nettet koster trafik, for at du kan se
billedet på din skærm skal det jo hentes hjem til din harddisk og så
vises på din skærm...

4.000MB svarer til ca. 1000 almindelige sange som MP3, så du skal have
travlt med at hente MP3 for at kommer over 4.000MB

Til gengæld kan du sidde og chatte 24 timer i døgnet hver eneste dag ,
og stadigvæk holder dig under de 60MB som er med i Flexrate abo.

jeg kender personligt mange som slet ikke kommer i nærheden af 1.000MB
/ md. , selvom de henter lidt MP3 og kigger på multimedia sider mv.
De er naturligvis meget glade for Flexrate og ville ikke have hurtigt
internet hvis de skulle betale mere end de 200kr, som de ville være
tvunget til at betale hos andre internetudbydere...

/Peter Bleiken
http://www.bleiken.com/

Accepteret svar
Fra : Xysto

Modtaget 20 point
Dato : 19-05-01 11:31

Du betaler både for upload og download hos stofanet, jeg har det selv og du kan gå ind på din statusside og se at der både tælles up og download