/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hus køb
Fra : asbjoren
Vist : 606 gange
50 point
Dato : 26-07-03 17:12

vi har købt et hus, hvor ved der stod at der føger vaskemaskine med uden nogen former for granti, men nu er den gået i stykker inden vi overtager huset, nogle mere der bare skal være en anden vaske maskine når vi flytter ind ikke en ny bare en der virker nogen der ved det ??

Kommentar
Fra : Hugos

Dato : 26-07-03 17:41

Hvis der i købsaftalen står at der skal være vaskemaskine i huset og den går i stykker for sælger inden du har overtaget det, så skal
sælger sætte en brugbar vaskemaskine ind i huset. Dette er almindelig praksis.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-03 17:49

En vaskemaskine er en maskine der kan vaske. Står den opført i salgsaftalen som en vaskemaskine, skal den også kunne vaske ved overtagelsen.
Så jeg holder på Hugos kommentar.
Eyvind.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-03 17:57

Problemet er bare at der i slutsedlen stod "uden nogen former for garanti". Så asbjoren, jeg tror ikke at du kan gøre meget andet end at bede sælger om at den er smidt ud før I flytter ind. Så slipper I for det mas og besvær.

mvh ans

Kommentar
Fra : babsoman

Dato : 26-07-03 18:11

vaskemaskinen må ikke skifte ud med en anden da det jo er den der står der du har købt
hvis det almindeligt slidtage eller alder der har forusaget det kan du ikke gøre mere ved det,har selv været udsat for det samme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-03 18:23

Hvis du nu alligevel skal købe en ny vaskemaskine.
Jeg køber altid en billig maskine til ca. 3000 kr. Når regnskabet mod en dyrere gøres op, er det faktisk billigst at købe den billige.
Holbarhed ca. 5 år for den billige. ca. 3000
Holdbarhed for den dyre ca. 7500 skal være ca. 12½ år uden reparationer.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Hugos

Dato : 26-07-03 19:56

Jeg er stadig overbevist om, at sælger skal sætte en brugbar vaskemaskine ind. Jeg undre mig meget over at sælger har fået sætningen "uden nogen form for garanti" i aftalen, for hvad er det for en garanti der ikke er tilstede, er det 2-års garantien?

Jeg mener helt klart du skal tage en snak med din advokat hvis du har en sådan, inden du bliver taget ved næsen. Selvfølgelig koster vaskemaskiner ikke en bondegård i dag, men en aftale skal sgu overholdes.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-03 20:36

til asbjoren:

Jeg vender lige tilbage til dit spørgsmål.

Du skriver at vaskemaskinen er gået i stykker før I har overtaget huset! Hvorfra ved du det? Hvis det er sælger, der har fortalt det, har du så ikke fået en snak med sælger? Hvis ikke så gør det.

Måske finder I en løsning.

mvh ans

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 26-07-03 20:41

det er sælger der har fået "uden nogen form for garanti" i aftalen, da han ikke viste hvor gammel, den er, de andre hvidevare var under 1/2 år gammel. Der er sælger der har fortalt den ikke virker

kim

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 26-07-03 20:42

det er sælger der har fået "uden nogen form for garanti" i aftalen, da han ikke viste hvor gammel, den er, de andre hvidevare var under 1/2 år gammel. Der er sælger der har fortalt den ikke virker, vi har snakkede med sælger ham, mere vi slev skal betale for at få den lavet ??

kim

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-03 20:57

I forbindelse med denne hushandel, har du så ikke haft rådgivning fra en advokat?

Hvad siger ejendomsmægleren?

Du bliver sikkert nødt til at købe en ny vaskemaskine, men køb en af de billige, de holder lige så længe, som de dyre.

mvh ans

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 26-07-03 21:00

Ejendomsmæglerne siger det er "bad luck" for os...
At sælger ikke står til ansvar, grundet alder...
Vi har købt en ny i går, men synes nu alligevel, når der nu står i købskontrakten at der ER vaskemaskine, at den burde virke...

Kommentar
Fra : sibbel

Dato : 26-07-03 21:09

Hej Asbjoren

Tillykke med huskøbet

Jeg synes at I skal kontakte den advokat, som har hjulpet jer med at bringe skødet med videre i orden. Hvis I ikke har anvendt en advokat, men en mægler, må der vel alligevel være en praksis for hvem der skal betale for hvad.
En tredie mulighed er at I kontakter advokatvagten i den by I bor i, her kan man gratis få hjælp til mindre problemer. På Advokatsamfundets hjemmeside, www.advokatsamfundet.dk kan du søge under advokatvagten, og der få oplyst åbningstider mv.

Held og lykke fremover.

Hilsen Sibbel

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-07-03 23:00

Hejsa..

Vil enlig ikke blande mig i denne tråd.. men jeg vi også er i gang med at kigge efter hus.. kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken Ejendomsmægler har du fået det (bad luck) at vide ved..

Jeg ville også holde med hugos..!!

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 26-07-03 23:17

edc

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 26-07-03 23:17

edc ishøj