/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
EL Scooter
Fra : pabloj
Vist : 679 gange
250 point
Dato : 24-07-03 10:26

Vi har fået fat i en såkaldt el-scooter til min svigerfar.
Det er en BEC SCOOTA. Den er ca 10 år gammel. Den har en fejl i motorreguleringen.
Så er der nogle der kender importøren eller om der er et sted hvor den kan repareres for et rimeligt beløb.
Jeg kunne eventuelt også lave en ny regulator, hvis jeg kunne
finde et diagram.

Jes

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-07-03 10:35

Et diagram kan jeg nok hjælpe med, hvis det ikke lykkes dig, at få en ny/reparere den gamle.

MVH

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 24-07-03 11:42

Prøv at ringe til kommunen/hjælpemiddelcentral og hør hvem de bruger som reparatør - det er ofte rimelige priser der, og kan som regel lave de fleste mærker.

Mvh

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 24-07-03 16:42

Viskinge: Det ville jeg blive utrolig glad for, jeg venter lige lidt og ser hvad der sker.

kanjegik: Jeg har prøvet 2 kommuner idag, det går jeg videre med, det var lidt negativt.

Jes

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-07-03 16:48

Hej Jes.
Jeg ved ikke, om du kan bruge denne her side?
http://powerquality.org/wheelchair/abec.html
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 24-07-03 22:37

Viskinge: Det ser ud til at jeg skal bruge dit diagram, hvordan får jeg det?

Jes

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-07-03 09:37

Hallo Viskinge.
Hvordan ligger det med diagrammet

Jes

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 250 point
Dato : 30-07-03 09:59

Hej pabloj
Jeg fik kun din sidste henvendelse, derfor har du ikke hørt fra mig.
Jeg vil gerne vide lidt mere, for at kunne give dig den bedste konstruktion til dit formål, såsom:
Hvad er driftspændningen?
Hvor stor strøm? (står muligvis på motoren)
Hvordan reguleres den? er det et pot. meter og hvad er modstanden?

Kom venligst med så mange oplysninger så muligt, så hører du fra mig.

MVH

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-07-03 12:14

Hej Viskinge
Jeg ser efter når jeg kommer hjem i aften.

Jes

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-07-03 19:30

Driftspænding = 24 V
Strøm = 30 A
Den reguleres med et potmeter, modstanden ved jeg ikke.

Jes

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-08-03 10:05

Er der forresten nogen bak funktion, hvis ja, hvordan betjenes den?

MVH

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 01-08-03 10:14

Der sidder en kontakt der skifter plus og minus.
Så vidt jeg kan se regulerer den kun plus (regulatoren)
Det vil sige bakkontakten skifter efter regulatoren.

Jes

Kommentar
Fra : knkandu

Dato : 10-08-03 15:03

Hej.
Prøv at ringe til Mini Crosser A/S i Herning 70 10 17 55, de plejer at kunne reparere lidt af hvert - eller henvise dig til oprindelig importør.

Kenneth

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 02-11-03 20:04

Tak for svaret viskinge.
Det kan være jeg kan få diagrammet med tiden

Jes