/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
NLS Datorformat ???
Fra : stk
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 03-01-02 08:59

Hej NG.
Jeg har lavet et program, hvor brugeren bl.a. indtaster en dato, der skal gemmes i en database. Det virker fint på en engelsk maskine, men på en tysk brokker db sig over datoformatet. Jeg har fundet GetDateFormat, der skulle returnere en streng med det korrekte datoformat, men kan ikke få det til at virke.
Er der nogle, der kender denne funktion eller har andre råd/tips?

stefan

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-02 10:50

Hei Stefan

Denne aksepterer alle lokale datoformater som 12.6 , 12.juni, 12.6.2002,
12/6-02, .... og skulle dermed håndtere de lokale formater ...i teorien...:

Private Sub Btn1_Click()
Dim Entered As String
Dim EnteredDate As Date
Do
Entered = InputBox("Enter date here:")
If Entered = "" Then Exit Sub 'Cancel!
Loop Until IsDate(Entered)
EnteredDate = DateValue(Entered)
MsgBox "Du skal bruge f.eks. " & _
Format(EnteredDate, "mm/dd/yyyy") & " eller måske " & _
Format(EnteredDate, "yyyy-mm-dd") & " eller måske " & _
Format(EnteredDate, "dddd d.mmmm yyyy")
'dvs egentlig ikke
'du skal lagre EnteredDate uten formattering til databasen.
End Sub

HTH. Beste hilsen Harald
stk <stk.news@kandu.dk> skrev i
news:i3UY7.11142$Zm5.1066747@news000.worldonline.dk...
> Hej NG.
> Jeg har lavet et program, hvor brugeren bl.a. indtaster en dato, der
> skal gemmes i en database. Det virker fint på en engelsk maskine, men på
> en tysk brokker db sig over datoformatet. Jeg har fundet GetDateFormat,
> der skulle returnere en streng med det korrekte datoformat, men kan ikke
> få det til at virke.
> Er der nogle, der kender denne funktion eller har andre råd/tips?
>
> stefan
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : stk

Dato : 03-01-02 11:35

Tak for svaret Harald Staff.
DateValue() er min nye ven...

stefan