/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Onboard modem
Fra : vandahl
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 22-07-03 21:25

Har lige samlet naboens nykøbte pc'. Under install så jeg i BIOS at der skulle være onboard modem!
Jeg har aldrig haft eller set et integreret modem, så hvordan det virker ved jeg ikke. har gennemlæst manualen til bundkortet, men uden at blive klogere!
Der er ligledes onboard netkort! men ellers er der ikke nogen port der skulle kunne anvendes!
bundkortet er et L7VTA fra ECS og det såkaldte modem skulle være MC97!
Hvis jeg ikke tager fejl med hensyn til at der er modem i banditten, hvorledes bruges det?
Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 22-07-03 22:16

Hejsa ,

Var der et 3-benet telefonstik med et clipstik i den anden ende med i kassen til pc'en ? Eller kan du snuppe en fra
en almindelig telefon - hvis kun kan sætte det på bagsiden af pc'en så det passer ( dvs klikker) så er der modem i - ellers er der ikke.

Gå til din system menu og se om der findes et modem - ellers skal det installeres.

Og så er det ellers som det plejer at være med opret netværk via modem ... etc etc ( er lidt rusten her - det er jo længe siden - jeg sidst har haft et modem )

mvh

Lennie

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 22-07-03 23:10

hejsa.. jeg tror desvære ikke at der er moden på bundkortet.. det du nok har set er en slot der hedder CNR .. det er et slot som man kan sætte et modem i

Kommentar
Fra : vandahl

Dato : 23-07-03 16:30

ja jeg ved at der er et cnr stik på bundkortet!
men hvad menes der så med "onboard" i BIOS, samt hvad der nu står i manualen?
Med hensyn til telefonstik...osv. Der er kun et LAN stik beregnet på RJ45 stik!

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 23-07-03 16:34

Hvis der kun er et LAN stik bagpå er der ikke et onboard modem.

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-03 22:59

Det modem der skulle sidde i CNR slottet.. bliver konfigureret i din bios.. jeg har aldrig se sådan kort men de skulle være på vej

Godkendelse af svar
Fra : vandahl

Dato : 24-07-03 22:06

Jaøøø!!