/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Jeg fatter ingenting
Fra : glatkat
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 21-07-03 17:31

Jeg har lige købt en T68i og jeg vil så gerne forstå alt det der med wap, gprs og mms, men for h... hvor jeg ikke fatter noget, selv om jeg har brugt det meste af dagen på at surfe på nettet og modtage tusindvis af wap-opsætninger. Jeg har før haft en wap-telefon (T200), og der kunne jeg sagtens få det til at virke, men nu...! Hold da op, det går helt galt for mig. Det startede med at jeg skulle hente et billede fra www.esato.com (og jeg havde selvfølgelig hentet en wap-opsætning først), men af en eller anden grund kunne den ikke komme ind på siden - der var bare helt tomt, men der stod da esato øverst på skærmen, men jeg kunne ikke gøre noget som helst eller rulle ned på skærmen. Nu er det gået endnu mere galt, idet min telefon skriver at gprs ikke er tilladt, når jeg prøver at logge på med wap. Det er SÅ sort! Jeg har telmore og har lige fået un-locket min mobil, i det den var sim låst til mobil talk abonnement fra tdc. Somebody help me - please!

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 21-07-03 17:35

Har du tilmeldt dig GPRS på Telmores hjemmeside. Ellers skal du nok prøve at sætte din telefon op til almindelig wap.

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 21-07-03 17:36
Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-07-03 17:56

GPRS - der skal du være tilmeldt, for det koster et abonnementsgebyr

Wap - kan du sætte op manuelt ved hjælp af oplysninger fra Telmore's webside (TDC-forbindelse)

Husk at du i T68i skal vælge hvilken kommunikationsmetode du vil bruge til de enkelte services - måske skulle du slette de tusindvis af opsætninger du har downloadet - og så starte forfra manuelt med manualen i hånden.

Har selv lige sat min nye T68i op - ingen problemer i det, med manualen i hånden

- og når du skal wappe ind hos Esato er adressen www.wap.esato.com

Mvh

Kommentar
Fra : glatkat

Dato : 21-07-03 17:57

Ok, tak. Jeg har nu (igen, igen) hentet en alm. wap-opsætning til min mobil og nu skriver den da ikke "GPRS ikke tilladt når jeg vil logge på med wap", men jeg kan stadig ikke gå ind på www.esato.com, da den skriver "content is too long for your terminal and should be split. However it is too complex for splitting and output is produced". Hvad f... er det for noget crap at fyre af? Jeg kunne sagtens gå på esato.com med min gamle wap-telefon (T200), så det kan da ikke være fordi, at den nye ikke er god nok, eller...? Ang. GPRS så er det ikke noget, jeg kunne tænke mig, idet det lyder ret dyrt med 40 kr. i abonnement om måneden + 18, (et eller andet) pr. 100 kb. (jf. telmore.dk)
Hilsen Maria

Kommentar
Fra : glatkat

Dato : 21-07-03 17:58

Ok, tak. Jeg har nu (igen, igen) hentet en alm. wap-opsætning til min mobil og nu skriver den da ikke "GPRS ikke tilladt når jeg vil logge på med wap", men jeg kan stadig ikke gå ind på www.esato.com, da den skriver "content is too long for your terminal and should be split. However it is too complex for splitting and output is produced". Hvad f... er det for noget crap at fyre af? Jeg kunne sagtens gå på esato.com med min gamle wap-telefon (T200), så det kan da ikke være fordi, at den nye ikke er god nok, eller...? Ang. GPRS så er det ikke noget, jeg kunne tænke mig, idet det lyder ret dyrt med 40 kr. i abonnement om måneden + 18, (et eller andet) pr. 100 kb. (jf. telmore.dk)
Hilsen Maria

Kommentar
Fra : glatkat

Dato : 21-07-03 18:03

Ja, måske ville det være bedst at starte helt forfra, men det tror jeg desværre ikke jeg kan finde ud af. Jeg er sååååå træt af det nu. I min wap-profil står der nu 4 forskellige (har slettet flere tidligere i dag), og de hedder: TDC Mobil MMS, TDC Mobil, TDC Mobil og Telmore MMS. Hvad for en skal jeg bruge og hvordan sletter jeg dem, hvis det ender med at jeg må gøre det?

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-07-03 18:15

Har du nu husket at ændre adressen til wap-siden til www.wap.esato.com HUSK det der wap! i adressen!!

Mvh

Kommentar
Fra : glatkat

Dato : 21-07-03 18:25

Ja, jeg har ændret adressen til www.wap.esato.com, men det hjælper ikke overhovedet. Der står bare det samme!

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-07-03 19:26

SORRY!! adressen er http://wap.esato.com/

Mvh

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-07-03 19:29

Det beklager jeg med den forkerte adresse - har lige afprøvet den rigtige og det virker på min T68i

Mvh

Kommentar
Fra : glatkat

Dato : 21-07-03 19:55

Det virker stadig ikke! Heller ikke selv om jeg har slettet alle mine mange wap-profiler, så der nu kun er én tilbage. Og jeg bruger den sidstnævnte adresse, som du skrev. Den bliver ved med at skrive det der med "content is too long.... bla bla..." Det er vildt mærkeligt. Ellers tak for at du forsøger at hjælpe mig

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 21-07-03 19:57

Har du prøvet med en anden wap side???

Kommentar
Fra : glatkat

Dato : 22-07-03 09:32

Ja, jeg har selvfølgelig prøvet med andre wapsider, og nogle kan den godt gå ind på og andre skriver den noget nær det samme (the content is too long and should be split...). Jeg tror, at jeg ringer til Telmore kundeservice, - de må da kunne hjælpe mig. Hilsen Maria