/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
spm. til courier imap
Fra : medieburner22
Vist : 341 gange
20 point
Dato : 20-07-03 13:40

Jeg har lige installeret courier-imap på en redhat linux 7.3. det funger også fint.
men men.

Kan man ikke gøre så for.eks outlook xp står online hele tiden og henter mail (uden at skulle trykke send og hent hvergang, realtime scanning af maildir) eller er det kun microsnot exchange der kan gøre det? Ved godt man kan sætte outlook til at hente hvert minut, men det er ikke godt nok.

Og lige et til spm. når jeg sletter en mail i outlook på imap kontoen, kommer der bare en streg over mailen, men den forsvinder ik.

Nogen der kan hjælpe mig med disse sp.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 20-07-03 14:17

Hvad er der galt med at sætte Outlook til at hente hvert minut?
Du skal tænke på at hver gang der hentes post tager det båndbredde/computerkraft - og man kan da vel ikke være så utålmodig....

Når du bruger IMAP i Outlook kommer der en funktionsknap der hedder "Fjern slettet post" eller noget i den retning - den skulle klare problemet

Mvh

Kommentar
Fra : medieburner22

Dato : 20-07-03 14:20

Jeg er en meget utålmodig mand. båndbredde bliver der ikke brugt da jeg sidder på lokalnet -O

men ved du om det er muligt at sætte den op til realtime scanning ?

Kommentar
Fra : medieburner22

Dato : 20-07-03 14:21

og hvor skulle den knap være med fjern slettet post?

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 20 point
Dato : 20-07-03 17:06

Helt præcis hedder den "Fjern slettede meddelelser" og befinder sig i værktøjslinien i Outlook og under "Rediger".

Nej du kan ikke sætte Outlook til mindre end et minut - så ville den jo også stå og bruge kræfter på at lede efter post uafbrudt - Hvad er dit problem mht. realtime scanning af post? - så kunne det være det kunne løses på anden vis......
En "realtime scanning" er jo det samme - bare med en hurtigere frekvens - kan dog ikke se hvilke problemer der skulle være med 1 minut??? - Hvis 1 minut er afgørende for dig og din mail - skulle du måske overveje om du ikke har siddet foran skærmen for længe i det hele taget

Mvh

Kommentar
Fra : medieburner22

Dato : 20-07-03 19:57

det er ikke et problem i sig selv, savnede bare funktionen fra dengang da jeg havde ms. exchange, jeg syntes det var en rar funktion. men pyt med det.

og sletknappen fandt jeg

skal man give point herinde.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 20-07-03 20:11

Mht. point skal du lukke spørgsmålet ved at klikke på accepter svar, ved den kommentar der besvarede dit spørgsmål - så kan andre se at spørgsmålet er besvaret....

Mvh

Kommentar
Fra : medieburner22

Dato : 20-07-03 20:19

hvordan giver jeg dig point kan ikke se nogen accepteret svar!!

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 20-07-03 21:04

Ude i højre side af billedet lige over dato og klokkeslet for kommentaren står "Accepter som svar" - det link skal du trykke på og følge vejledningen

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : medieburner22

Dato : 20-07-03 21:40

Tak for svaret kanjegik.
takker for den hurgtige response