/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
flytte til danmark
Fra : hani
Vist : 646 gange
20 point
Dato : 30-12-01 09:26

Hva må vi gjøre når vi skal flytte til Danmark, og ta med oss hester. Må hestene ha pass eller holder kun med at de er vaksinerte?Er det noen vi må ta kontakt med i Danmark ang.hestene?

hilsen Hanne

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 31-12-01 10:50

Hej Vil råde dig til at henvede dig til fødevaredirektoratet:

Kontoret for import, eksport og omsætning (VA 4)

Kontoret har følgende arbejdsopgaver:

Certifikater - levende dyr
Veterinær grænsekontrol - regeldannelse og bistand til Fødevareafdelingen
Nonfood: animalske produkter ikke beregnet til menneskeføde, kød- benmel og andre produkter fra destruktionsanstalter, petfood, fiskemel
Sæd & embryoner - reproduktion, samhandel, ind- og udførsel
Markeder og samlesteder
Kontrolkoordination for Veterinærafdelingen
Sekretariat for Styregruppen for Veterinærområdet
Registrering og identifikation af husdyr (CHR): Centrale Husdyrbrugsregister, Mærkningsbestemmelser (Øremærkning)
Autorisation af dyrlæger, herunder udenlandske dyrlæger og specialdyrlæger
Praksisregisteret
Kontorchef: Veterinærinspektør Konst.chef John Larsen, tlf: 33 95 60 65, E-post: jl@fdir.dk
Souschef: Marianne Nielsen, tlf.: 33 95 66 69, E-post: mzni@fdir.dk

Accepteret svar
Fra : guffy

Modtaget 20 point
Dato : 31-12-01 10:57

Hej igen
Heste skal naturligvis være vaccineret, og det der svarer til kredsdyrlægen skal maks 24 timer inden udførelse skrive en attest, som vises ved grænseovergangene. Det er såvidt jeg ved det eneste rent helbredsmæssige. Derudover skal du undersøge momsforhold da du skal betale dansk moms ved importen men tjek med fødevaredirektoratet