/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hub Swích eller Router ved ADSL TDC
Fra : klippe
Vist : 517 gange
40 point
Dato : 29-12-01 19:41

Vi bruger i øjeblikket en 4 ports hub til 4 flydende IP adresser

Skulle vi af hensyn til hastígheden/ Båndbredten hellere bruge en Router

Eller Måske en Swich

På forhånd tak

Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-01 19:52

"klippe" <klippe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:1%nX7.4615$aS.803307@news010.worldonline.dk...
> Vi bruger i øjeblikket en 4 ports hub til 4 flydende IP adresser
> Skulle vi af hensyn til hastígheden/ Båndbredten hellere bruge en
Router
> Eller Måske en Swich

Der er umiddelbart ingen internethastighed at vinde ved nogen af delene.
Hvilket produkt har I?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-01 15:51

Ved at vælge en router, sætter i kun begrænsninger på jer selv.... De fire
porte der normalt er i en router ER en Switch... men med Router, kan der
komme en række begrænsninger i form af NAT og ufrillig spærring af
forskellige services.

Med de 4 Ip adresser i har i dag, har i offentlige IP adresser til samtlige
maskiner, og ingen begrænsninger, for såhvidt ang. adgang til Internettet.

Steen
PS. udtaler mig stadig kun for mig selv
"klippe" <klippe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:1%nX7.4615$aS.803307@news010.worldonline.dk...
> Vi bruger i øjeblikket en 4 ports hub til 4 flydende IP adresser
>
> Skulle vi af hensyn til hastígheden/ Båndbredten hellere bruge en Router
>
> Eller Måske en Swich
>
> På forhånd tak
>
> Peter
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : atuggi

Dato : 07-01-02 21:36

Goddag

Da jeg jo efterhånden er gammel i gårde, har jeg også haft en del problemer med nettet. Jeg bruger imidlertid en hob, som fordeler dataen meget godt på min pcer. "Denne løsning er den bedste for dig" sagde den flinke unge mand nede i ebd-butikken, så det må man jo gå ud fra, når han siger det. Faktisk kører min pcer så hurtigt med en hob, at jeg meget hurtigt kan komme på nettet, så det er ikke noget at klage over. Noget helt andet jeg har opdaget er, at hvis man sørger for at holde sine ebd-komponenter inde i sin pcer rene, så kan man godt helte lidt mht. hastigheden. Jeg prøvede en dag, hvor jeg lige havde set en 1. divisionskamp på dk4, at rense pceren med en støvsuger, så alt støvet, bakterierne og eventuelle insekter forsvandt. Dette gjorde at min pcer kunne komme på nettet lidt hurtigere end ellers. Måske er det bare indbildning at den var hurtigere, men renlighed er en meget godt ting for de elektriske komponenter inde i pceren. Faktisk sagde forhandleren, at der godt kunne komme kortslutninger, hvis man ikke gjorde pceren ren en gang imellem. Det lyder jo meget rimeligt, da man jo godt kunne forestille sig en lille ørentvist kravle over to strømledninger, og så forårsage en kortslutning.
Så mit råd er kort og godt: rens din pcer dagligt, så vil du også finde at hastigheden stiger markant.

Med venlig hilsen

Johannes Hoth