/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Hamster
Fra : mai
Vist : 705 gange
40 point
Dato : 28-12-01 18:18

Jeg kunne godt tænke mig at vide om man har fornøjelse, at et hamster. De er meget søde, men kan man have et forhold til dem? Tænker de overhovedet over at man er der, og føler de noget for en, som en hund gør?! Jeg vil helst have en kat, men er det umuligt kan et hamster komme på tale, så jeg ville lige vide lidt om dem. Du må gerne selv have hanster, så du taler med erfaring!!! (eller viden omdem, hvis du har det!)
vh Mai

Accepteret svar
Fra : cassandrak

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-01 19:02

Hej Mai
Da jeg gik i skole havde jeg en hamster. Den sad på ryggen af mig når jeg lå på gulvet og lavede lektier.
Man kan godt have et forhold til en hamster. Når jeg tog den op i hånden, sad den der og så kiggede vi på hinanden og jeg snakkede lidt. Jeg kunne altid fange den selvom den fik lov til at løbe rundt. Dens yndlingsgemmested var i klaveret. Her havde den hentet en masse spåner fra buret og lækkerier som den havde fået.
efter den har jeg haft et par hanner der ikke var så tamme og endelig en enkelt han for et par år siden som var tam. jeg er 35 år og har egentlig kun kaniner og katte, men savnede faktisk en hamster - de er rigtig sjove - så køb dig en hvis du har lyst. De kræver ikke så meget pasning som andre kæledyr.
Godt Nytår
mvh. Cassandra

Godkendelse af svar
Fra : mai

Dato : 28-12-01 23:25

Tak for svaret cassandrak.

Kommentar
Fra : AEI

Dato : 02-05-02 19:45

Hej Mai
jeg har også selv haft hamster *S* et sødt dyr men vil ikke sige man får et forhold til den da den er sin egen herre, hvis du ønsker et lille dyr du kan have et forhold til og som samtidig viser at den er glad for dig ville jeg anbefale dig at købe en tamrotte. Ved at der er mange fordomme mod dem, men de fleste som har fordomme mod dem har aldrig prøvet at holde en *SS* Og mine elsker at komme op og nusse og lege
mvh maria

Kommentar
Fra : majken

Dato : 23-05-02 18:52

Hej Mai

Jeg har i øjeblikket 3 hamstere, 2 vinterhvide dværghamster(han og hun) og en langhåret guldhamster(han). Jeg mener helt bestemt at man kan have et forhold en sin hamster, det kommer an på hvor tålmodig man er. Min guldhamster er noget af det bedste der er sket for mig, jeg fik den på et tidspunkt hvor jeg virkelig hvade brug for en. Selv om det "bare" er en hamster, så er den guld værd. Den sidder ofte stille i sofaen når jeg ser fjernsyn, så jeg kan klø og nusse den, og når den render rundt på mit værelse eller i stuen er det ikke et problem at få den hen til mig igen. Lige fra starten børstede jeg den, men en lille børst, og det går jeg stadigvæk.
Mine to vinterhvide dværghamster er ikke så tamme men jeg har heller ikke gjort mig umage, men de er meget nysgerige og vil meget gerne op og blive nusset.

Med Venlig Hilsen

Majken

Kommentar
Fra : nicita

Dato : 27-09-02 20:57

hej jeg prøvede også føst med hamster, men det var ikke lige mig. de er for meget til dem selv.

så købte jeg en tamrotte efter ha læst hvor intersandt sådan en er.
det er det beste der kunne ske, de har meget lyst til at snakke, helet tide hvis jeg gider. den sidder på min skuller meget af tiden når jeg sidder ved compen. min to små drenge kan snakke og løfte på han. han sover i min arm. han er bare så vidunder lig.

de skal lige siges at jeg har haft hamster som barn 2 stk. en af gangen. dem hade jeg da også glæde af , men ikke på denne måde.
man vil nok lige stusse en gane men det er altså rigtig at tamrotter er meget kælen og lege syge, næsten lige som en kat, men med en anden personligehed.

man skal lige sætte sig ind i det, og det tager min. 1 mdr. med aldt det læse stof man har på nettet.
der findes 2 danske forum. www.tamrotter.dk og www.rottenet.dk som bare er suber. med venlig hilsen Nicita