/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mikrofiberklude
Fra : betsys.dk
Vist : 2498 gange
20 point
Dato : 08-07-03 21:36

Findes der mikrofiberklude der ikke ridser

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-03 21:39

De mikrofiberklude, som jeg har brugt ridser ikke. Hvad er det for nogle, som du har brugt. Hvad mener du med ridser?

mvh ans

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 08-07-03 21:41

Hej Betsys.dk

Uanset hvad der loves, er der ingen mikrofiberklude der ikke ridser, men der er nogle der ridser mere end andre.
Især din hud kan tage skade af disse klude , hvis du anvender dem i forbindelse med erhvervsarbejde, uden handsker.
Taler af erfaring.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-07-03 22:04

Hej betsys
lillespir har ganske ret med at alle kludene ridser. Dog ikke med "især" at huden tager skade - man skal da selvfølgeligt tænke sig om ved meget og vedvarende rengøring, men det er nu mest tingene der tager skade hvis det bliver brugt på forkerte overflader...

Kludene må kun anvendes ofte på særligt slidstærke overflader som køkkenborde, sanitet o.l.
De må IKKE bruges på højglans-blankpoleret stål!! og ej heller på polish/voksbehandlede møbler.
Bruger man dem jævnligt på lak-behandlede møbler må man forvente at lakken bliver slidt af....

Dog findes der så mange rengøringsprodukter i dag at hvis man ikke kan bruge mikro-klude så kan rengøringsmidlerne fjerne næsten lige så nemt.
Et ordentligt all-round-grundrengøringsmiddel kan klare en ufattelig masse opgaver - man skal bare lære at bruge produktet.

Spørg endelig hvis du vil vide mere - evt. præciser dit spørgsmål noget mere

Mvh

Kommentar
Fra : betsys.dk

Dato : 08-07-03 22:08

Hej jeg har dem fra www.betsys.dk
Og stoevkluden er det bloedeste og den ridser ikke de har ogsaa en optikklud og den er fantastisk
Og det er sandt at de suger alt fedt til sig derfor anbefales det jo at bruge en god haandcreme,
men det er jo nok at bruge vand til rengoering og efter jeg har brugt dem er jeg sluppet af med allergi paa haenderne.
Og de er meget billige hos www.betsys.dk i forhold til priser jeg har set hos alle andre!
Hej fra Mary

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 08-07-03 22:13

Hej kanjegik.

Du skriver at huden ikke tager skade, af disse klude, det er ikke korrekt,

Jeg har anvendt disse klude over flere år, og først to år før jeg stoppede blev det gjort opmærksom på at der ud i fremtiden ville komme store problemer med arbejdsskader der ikke ville kunne påvises,. Da en røgtenfotografering ikke kunne få fiberne til at fremstå på billederne. Derfor blev det anbefalet at vi skulle bruge handsker.

Hilsen Rita

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 08-07-03 22:23

Hej igen Betsys.dk.

Du kan prøve at besøge denne side :www.tender-trolleys.dk
og trykke på mikrofiberklude, så vil du kunne se hvorfor de er så effektive, der er mikroskopibilled af en del denne klud.

God fornøjelse
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-03 22:28

Betsys.dk

Er det mig, der er forvirret? Der en hjemmeside med det brugernavn, som du selv har, du henviser selv til det.

Hvis det er den samme person, er det så et nyt produkt, som du leder efter?

mvh ans

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 08-07-03 22:35

Hmmm... ja i har også tabt mig

Jeg har brugt microfiberklude fra Ergo Mill i mit eget hjem i 7 år nu, og jeg har ikke problemer med arbejdsskader af nogen art, jeg har heller ikke bemærket at de skulle ridse. Da jeg ikke har andre klude burde jeg vel have opdaget nogle af disse problemer for længst ? Desværre kender jeg ikke et sted der forhandler dem mere, for jeg vil faktisk helst fortsætte med at bruge dem.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-07-03 22:41

Kan heller ikke undgå at bemærke navnesammenfaldet PLUS at betsys selv svarer på sit eget spørgsmål??? Ikke ret godt - men svarer.....

Til Rita: Jeg skriver IKKE "at huden ikke tager skade" - men jeg skriver ""især" at huden ......." - hvis du skal korrekse mig så gør det på en venlig, saglig og ikke mindst korrekt måde. Samtidigt er begrundelsen: ".....blev det gjort opmærksom på at der ud i fremtiden ville komme store problemer ...." ikke særligt sagkyndig. Der har været store diskussioner på dette område - og det må stå i det åbne..... Under alle omstændigheder ville jeg da ikke drømme om at gøre rent proffisionelt i flere timer uden at have handsker på - uanset hvilke klude der blev brugt. Og det fik mine ansatte sørme heller ikke lov til.

Men tilbage til kludene og Betsys: Mikrofiberklude ridser/slider på alt hvad de kan komme til - Hvis de ikke ridser - tjaahh så er det ikke mikrofiber...... Derudover lyder det hele som en gang salgsgas........

H

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 08-07-03 22:48

Hej Stormfeldt.

Du kan sansynligvis købe dem hos et rengøringsfirma.

Hilsen Rita.

P.s:
Jeg tror ikke du anvender disse klude 8 timer om dagen, 300 dage om året, hvis du kun bruger dem i dit hjem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-03 22:50

kanjegik

Ja det var jo det, der undrede mig.

Umiddelbart ser det ud som reklame.

Betsys.dk: er du den samme, som du henviser til? Hvis ja, hvorfor stiller du så spørgsmålet?

mvh ans

Kommentar
Fra : betsys.dk

Dato : 08-07-03 22:59

Hej
Jeg syntes bare det var et godt navn ! Jeg er bare kunde der, har bestilt deres produkter online og jeg blev forbavset over hvor gode de var ! Jeg bruger 2 min til at pudse vinduer og kun med dem og en spand vand ! jeg har ogsa en speciel en til vinduer og spejle og den er utrolig. og de er billige hos betsys !Jeg har for kobt hos en anden online og de var rasende dyre! Men jeg er stor bruger af mikrofiber jeg bruger aldrig andet
Hej igen fra Mary

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-03 23:00

betsys.dk:

Om det er et spørgsmål, som du har stillet eller ej, så kan jeg se at man hos betsys.dk kan købe en mikrofiberklud, som ikke ridser. Det siger betsys.dk selv. Så køb en der, hvis du vil undgå ridser.

mvh ans

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-07-03 23:02

Jamen så god fornøjelse med dine klude

Glas hører jo med til de mere holdbare overflader - men som tidligere vinduespudser (også) ved jeg godt hvad jeg vil bruge.... men det ændrer ikke en tøddel ved mit tidligere indlæg.....

Mvh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-03 23:03

Jeg forstår slet ikke at du har stillet spørgsmålet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-03 23:06

betsys.dk er du endnu en der gør grin med kandubrugererne?

Kommentar
Fra : betsys.dk

Dato : 08-07-03 23:09

Hej igen
Jeg sa blot at der var en dialog omkring mikrofiber og ville i kontakt for at blive klogere!
Mine argumenter er bare hvad jeg har erfaret som bruger af dem!
Hej fra Mary

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-07-03 23:24

Der er på intet tidspunkt du har nævnt det bare var en "dialog" omkring mikrofiberklude...... Slet ikke hvis vi referer til dit indgangsspørgsmål.

Men hvis der ikke er mere i dette - så luk - eller gendan dit spørgsmål

Mh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-03 23:40

TIL NYE,DER KOMMER PÅ HER,SÅ ER DET TIDSSPILDE AR SVARE.

Kommentar
Fra : elise

Dato : 15-07-03 22:33

Jeg har først nu læst dialogen omkring mikrofiberklude og vil ikke gå nærmere ind i den, men sige at jeg ikke bryder mig om at bruge dem, da de udtørrer og irriterer mine hænder.....
Vh Elise