/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Islænder søges til låns !
Fra : Skella
Vist : 1063 gange
20 point
Dato : 06-07-03 09:58

Er der nogen der har en Islænder de vil låne ud ?
Jeg skal bruge den til skovtursridning og handicapridning ca. 1 gang ugentligt (skridt).
Vi er et lille stutteri med 10 Islandske heste, 1 Tinker og en gammel blandingsrace. Jeg har desværre selv kun 2 der er redet nok til at kunne bruges til handicappede.
Den behøver ikke at have papirer, men skal kunne tølte eller gå grisepas.
Jeg kan tilbyde at træne den imens den er hos os, vi betaler smed samt foder - du betaler dyrlæge samt evt. forsikring. (skal være vaccineret)
Ring på tlf 62624882 hvis det har interesse - jeg bor på midtfyn.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 06-07-03 18:01

prøv at annoncere på
www.guloggratis.dk
håber det lykkes for dig

Kommentar
Fra : viask

Dato : 28-07-03 16:34

Jeg tror nok du skal være heldig, hvis du finder nogen der har lyst at "låne" sin 20-30.000 dyre islandshest ud.

Kommentar
Fra : viask

Dato : 28-07-03 16:34

Jeg tror nok du skal være heldig, hvis du finder nogen der har lyst at "låne" sin 20-30.000 dyre islandshest ud.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-09-03 08:15

Hej..jeg kan se, det efterhånden er længe, du har ledt efter en lånehest...ved ikke om det er lykkedes dig at finde een? Hvis ikke, _kan_ det måske have noget at gøre med, at ejer skal betale dyrlæge, hvilket ikke er helt rimeligt.. det må være bruger, der betaler for, hvad der kan ske hesten, hvis den fx bliver halt, slår sig, bliver sparket, får kolik osv osv. Forsikring og vacc. er det rimeligt, at ejer selv betaler. Nå..bare et godt råd herfra. Det skal såmænd nok lykkes, især hvis du skriver at det evt. gerne må være med forkøbsret. Jeg fandt en lånehest på Joras til min mor. Den har hun nu fået lov at købe, og det er hun MEGET glad for!
Mvh

Accepteret svar
Fra : Alissa

Modtaget 20 point
Dato : 20-09-03 17:16

Hej
Jeg kender en der gerne vil have sine heste passet (islænder) de er rolige og er blevet brugt til handicap ridning.
jeg kontakter hende og skriver senere om du kan låne dem. der er ca. 20 hvor 5 er føl.

Godkendelse af svar
Fra : Skella

Dato : 20-09-03 20:43

Tak for svaret Alissa.   Det lyder mægtig spændende men det er jo kun 1 jeg gerne vil låne... Håber at høre fra dig igen. Knus Anette