/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
motorsav, kæde blokerer
Fra : warrior
Vist : 94 gange
50 point
Dato : 31-05-24 18:12

Hej
Jeg har købt en Jonsered cs 2145, brugt.
Når jeg vil montere sidedækslet og spænder møtrikkerne bare lidt, kan kæden ikke rotere når jeg trækker i den. Selvom kæden ikke spænder. Jeg har afmonteret og monteret den mange gange, men jeg kan ikke finde fejlen. Det kører fint rundt når dækslet ikke er monteret. De to møtrikker har tidligere været spændt meget fast, og uden problemer.
Det begyndte med et pludselig stop, da jeg var ved at save en gren over, og derefter tog dækslet af.
Tak for svar.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-06-24 20:14

Slå kædebremsen fra

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 03-06-24 18:29

Hmm, kan du have misset en skive eller pakning da du samlede den ?

Blot en halv mm kan have betydning.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 03-06-24 20:34

Jeg har også tænkt på det med skiver, men mener ikke der har været nogen ved tilspændingen.
Jeg har set på en anden anvisning til en motorsav, at den lille vinge i dækslet skulle være i forbindelse med motorbremsen og at den kan nulstilles ved ad man kan dreje den. Har prøvet, men på min kan den åbenbart ikke drejes, men måske gør jeg det forkert. Bremsehåndtaget holder jeg imod det faste, men det skal man åbenbart også gøre når man tager dækslet af. Ellers kan man få problemer (uden det beskrives hvad det er.) Måske ligger miseren her.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 04-06-24 21:27

Problemet bestod i, at ved adskillelse af sidedækslet har det bevægelige håndtag ikke været i bagerste stilling. Så får man problemet. Efter besvær er vingen drejet, så bremsen er nulstillet. Nu kører det

Annuller spørgsmålet
Fra : warrior

Dato : 04-06-24 21:28

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Har selv fundet løsningen