/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Bliver Danmark svindlet igen?
Fra : ingelein
Vist : 228 gange
100 point
Dato : 22-05-24 08:21

Hej
Nu har vi jo rystet på hovedet af flere af de enorme svindelnumre DK har været udsat for. De seneste beretninger om Ejendomsskatter og beregninger af husværdier kan få mig til at tvivle på etaternes dømmekraft .
Der skrives meget om TEMU giganten i øjeblikket. Har TOLD og SKAT da ikke opdaget at varer der kommer fra lande udenfor EU ved MELLEMLANDING i Luxembourg og videresendelse til f.eks. DANMARK undgår betaling af Told og skat.
At det så også ødelægger online handlen for seriøse danske firmaer er tydeligt.
Stop det .
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 22-05-24 09:51

Planket på Google:
"Hvor meget skal man betale i told fra Kina?
Når du køber varer i et land uden for EU, skal du betale afgifter til Toldstyrelsen uanset prisen. Er varens værdi under 1150 kr., skal du betale moms og importgebyr. Er varens værdi over 1150 kr., skal du betale moms, eventuel told og importgebyr"

Private der køber direkte i Kina forbeholder sig retten til ikke at være dækket af danske eller EU-forbrugerrettigheder
Men det er noget helt andet når et importfirma et hvilket som helst sted i EU køber hjem og videresælger fra lager, så har de ansvaret.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 22-05-24 10:10

De forkerte ejendomsvurderinger er ikke en trussel udefra .......... det skulle lige være at Microsoft og andre ikke har designet deres software til at kunne arbejde med alt det som danske politikere gerne vil have systemer .......... ikke mennesker ............ til at gøre for sig.

Helt galt er det jo ikke gået, der er jo blot det faktum at hvor der virkeligt var åbenlyse fejl nægtede vores arrogante regering at svare på spørgsmål, samt at man i første omgang nægtede at rette manuelt for de ramte og blot skrev til dem at det ville blive endelig reguleret i 2025 ......... hvem tror på det ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-05-24 16:33

Jeg giver Jer fuldstændig ret. Det er jo skandaløst, at danskerne kan købe varer uden tårnhøje afgifter og moms. Det går så meget udover velfærden, at Danmark måske ikke får råd til at sende 59 milliarder til Ukraine - eller får udbedret de sygehuse, der er smæk fyldt med skimmelsvamp på grund af dårlig vedligeholdelse.

(Ironi kan fremkomme)

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-05-24 07:53

Og Google scorer kassen på annoncer hvad der er medvirkende til at de danske medier kæmper med økonomien.
https://www.dr.dk/nyheder/politik/ep-valg/virksomheder-i-opraab-vi-kaemper-en-ulige-kamp-mod-kinesiske-temu

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-24 10:49

Ja Temu-varer er noget kassabelt skrammel ligesom Harald Nyborg og Jem &Fix er det.
Folk er jo oplyst om det, så må det jo være folks egen sag, om de vil handle med butikkerne.
De butikker - mener jeg.

Et eksempel:
En mand skal bruge en borehammer til lige at rive en halv væg ned.
Så er det sku da billigere -og smartere, at købe en billig udgave frem for at at give det hvide ud ad øjnene for en dyr mærkevare.

Et andet eksempel:
En Borgmester tordner imod kinesiske varer.
Ret kort efter bytter han sin Tesla el-bil ud med en stor motherfucker kinesisk el-bil. Og, som om det ikke var nok, får kommunen sat kinesiske solceller op i hele kommunen - solceller, der er fabrikeret af kinesiske tvangsarbejdere.

Jo jo dobbeltmoralske hyklere er der skam mange af - især indenfor stat og kommuner.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-24 10:53

Hov, der smuttede lige et par ord.
Der skal stå:
Citat
De butikker - mener jeg har deres berettigelse

Så kommer eksemplerne ..................

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-05-24 11:53

Citat
Et eksempel:
En mand skal bruge en borehammer til lige at rive en halv væg ned.
Så er det sku da billigere -og smartere, at købe en billig udgave frem for at at give det hvide ud ad øjnene for en dyr mærkevare.

Eller spare en håndværker
For ca 20 år siden solgte Aldi nogle meget billige slaghamre. En kollega af mig skulle have brudt en udvendig trappe ned, han købte to af disse og fik naboen til at hjælpe sig med at "larme".
Da trappen var nedbrudt var maskinerne det også, derefter returnerede min kollega maskinerne og kunne fortælle at de kun havde holdt en weekend .............. og fik pengene tilbage.
Den var ikke gået med en Bosch borehammer, de ville have forlangt den fætter ind til eftersyn for misbrug eller fabrikationsfejl før de afgjorde noget.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-05-24 16:59

Hold jer nu til det jeg spurgte om: er Told&Skat blinde for den transaktion der foregår i Luxembourg?
Og endnu værre: skal man bytte eller returnere en vare, skal den sendes til Kina.
Jeg har set Kina annoncer fra flere mærkevarer brugt på Facebook. Bl.a. Skechers og Clarks sko har fået sat deres logoer på Kinalort.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-24 18:13

Nej, Told & Skat er ikke blinde for noget, de skal som du og jeg, følge lovgivningen - og det gør de.

At folk - og åbenbart især dig, er forarget over, at vare igennem Temu kan købes uden de er belagt med ublu skatter og afgifter, moms og fanden og hans pumpestok er bare ærgerligt. Lad dog folk handle, hvor de vil. Alle ved da, at det meste er skrald.

Hvorfor synes du, det er så forfærdeligt...?
Danmark mister ikke en nikkel i indtægter. Det økonomiske råderum i Danmark er kun stort, fordi regeringen udbytter deres egen befolkning i form af skatter og afgifter. Tag din egen el-regning - er det 1.21 kr. staten skal ha' for hver kw/h., du bruger.
Det er nemlig svineri af værste skuffe. Danskerne betaler verdenshøjeste el-pris.
Men til gengæld amputerer vi også flest ben og har verdens største forekomster af skimmelsvamp på de såkaldte "supersygehuse"......................Ha ha, supersygehuse !! Det amputerings centraler.

Ingelein, du bliver sikkert sur over det, jeg har skrevet, men jeg mener hvert et ord.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-05-24 20:01

Citat
Og endnu værre: skal man bytte eller returnere en vare, skal den sendes til Kina.

Det er sgu de næriges eget problem !!

Citat
Jeg har set Kina annoncer fra flere mærkevarer brugt på Facebook. Bl.a. Skechers og Clarks sko har fået sat deres logoer på Kinalort.

Mærkevarefirmaerne får jo produceret i Fjernøsten, tildels også som underleverandører af produkter der samles i EU eller USA ............ hvis de slækker på kvaliteten går det ud over dem selv, især i nyere tid hvor en shitstorm mod f.eks. Nike kan brede sig lynhurtigt på nettet.

Det er jo ingen hemmelighed at Luxemburg tangerer et skattely, men det er inden for EU reglerne.
Og hvad containere fra Kina angår lander de fleste i Holland, altså Rotterdam hvorfra de deles ud på mindre mindre skibe eller køres til Danmark

Og heldigvis er det stadig frivilligt hvilke skatter og afgifter medlemsstaterne opkræver, men ikke told af varer fra lande udenfor EU, desuden er det EU der forhandler toldsatser på alles vegne i handelsaftalerne, herunder at pålægge dumpingtold hvis nødvendigt.
Moms er ikke frivillig, og den mindste moms der tillades er 15 % ........ det virker som om at EU vil sikre sig at der er penge til EU-budgettet.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 25-05-24 10:23

Ingelein

Englænderne kan nu også lave IT-skandaler.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/brittisk-postskandal-har-blivit-het-fraga-efter-omtalad-tv-serie

Citat
Mellan 1999 och 2015 dömdes över 900 brittiska postmästare felaktigt för bland annat förskingring, bokföringsbrott och stöld.
Ännu fler blev felaktigt anklagade och fick sina avtal rivna, gick i konkurs och förlorade sina hem och sitt levebröd.

Det er påfaldende at man ikke straks satte en undersøgelse i gang efter de første 100 domme om "bedrageri" .......... der vil altid være nogle brådne kar, men ikke flere hundrede inden for en kortere årrække, man har tilsyneladende ikke undersøgt om det kunne være IT-systemet som fejlede.
Dette er endnu et eksempel på at politikerne og IT-giganterne har været ignorante og skråsikre.

Iøvrigt lyder det af meget når man skriver "900 postmestre", men poststrukturen i England har i mange år bestået af bittesmå posthuse i forbindelse med f.eks. små købmandsbutikker, samme system har jeg set på mine rejser i Irland, så kan en købmand jo sagtens kalde sig postmester ved siden af, en slags franchise hvor de såmænd også havde ansvaret for at udbetale pensioner i kontanter.

Læs nederst i artiklen hvor meget den engelske regering skal ryste op med i erstatninger til de nu frikendte.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-05-24 16:51

Ja man kan bare nævne "Sort svane"
Ih du milde hvor kulturberigerne rager til sig.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 30-05-24 00:11

Og så siger de at der ikke er korruption i Danmark.

Der er intet galt i at sende fakturaer internt mellem 20 selskaber som er under samme holdingselskab, faktisk er det den rigtige og lovlige måde at gøre det på, men vores skatte- og momssystem er så kompliceret at det er let at få penge til at fordufte i processen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-06-24 14:34

Leif 7
Mon man kan købe den duft på flaske ?
Hvorfor forsvandt Kaptajn Tommy til Schweiz, når han åbenbart interesserer sig meget for danske begivenheder?
Ingelein

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 10-06-24 19:17

Blot et udtryk, de samme millioner går igennem mange banker verden rundt hvor det tager lang tid at spore dem, hvis overhovedet ...... det er jo ikke alle stater der har lovgivning som påbyder bankerne at spore transaktioner.
I øvrigt er 1/6 af verdensøkonomien sort, jeg havde en kollega som ejede et sommerhus i Philippinerne sammen med sin hustru der kom fra landet.
Han turde ikke at have en lokal bankkonto eftersom sikkerheden var et hul i jorden, og det giver et mylder af sorte penge.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-06-24 10:45

https://ekstrabladet.dk/krimi/svindel-smser-i-omloeb-slet-den/10263121

Svindlerne bruger også kunstig intelligens, først og fremmest for at undgå de grammatiske fodfejl som især udenlandske svindlere har lavet på deres falske hjemmesider.

Jeg beundrer faktisk det stunt med QR koder som også er set på ladestandere da det er godt lavet men det er ikke morsomt for de som bliver bedraget.
Svindlerne udnytter dels at nogle har en mindre effektiv hjerne, og dels at andre gør sig helt afhængige af alle funktioner på mobildimsen.