/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brugt bil
Fra : omahexen
Vist : 176 gange
300 point
Dato : 02-03-24 10:15

Min datter er på jagt efter en billig bil,men de biler hun har råd til,har alle kørt rigtig mange kilometer,derfor vil jeg gerne vide,om der er nogle mærker man skal holde sig fra,hvis de har mange kilometer på bagen,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-24 10:58

Spørgsmålet er jo lige hvad det køretøj skal kunne og hvilken størrelse.
eks.
feriekørsel med 4-5 personer.
daglig med en eller 2 personer

Og så lige hvor den kan blive repareret uden det er alt for dyrt.

Jeg kører selv i en Dacia Sandero til kr. 120 000 fra ny.
De fås også til rimelig pris i brugt udgave.
(Det er en renault i billigudgave)

Jo mere bilerne kan jo dyrere er de at reparere/vedligeholde.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 300 point
Dato : 02-03-24 11:25

Til maj skal min Opel Astra G laurbærkranses. Da fylder den 20 år, med en tæller på godt 300.000 km. Har kørt Opel i over 40 år.
Vanskeligt at anbefale en bil til andre. Køremåden spiller nok allerstørste rolle. En meget væsentlig ting, at undersøge hvornår tandrim og vandpumpe, er udskiftet.

I dit sted, ville jeg ville nok kigge efter en Opel Corsa. Har aldrig hørt om problemer med den.
Men endelig IKKE diesel.

M.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 02-03-24 11:28

Det er til hende,og to mindre børn,fortrinsvis til kortere ture.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 06-03-24 07:54

Tak for svaret Mosebaek.