/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Optage fra tv
Fra : lukas2502
Vist : 402 gange
500 point
Dato : 06-01-24 16:20

Når jeg vil se en optaget tv-udsendelse, er gengivelsen forvrænget, dvs. at billedformatet bliver gengivet med et lidt smallere billede. Billedet kan normalt ændres i format eks. ved afspilling af dvd hvis det er nødvendigt!

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-01-24 03:18

du skal under download hente i største billedeformat = HD

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 11-01-24 08:58

du skal under download hente i største billedeformat = HD
Hvordan?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 15-06-24 09:50

Download er jo hvis man vil optage via PC. Optageknappen på fjernbetjeningen til tv-et, er det jeg bruger, som jo også virker, men som sagt, gengivelsen er ikke helt i orden!

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 16-06-24 11:01

HD=High Definition.
Større opløsning, men ikke nødvendigvis bredformat.

Man legede med det i Japan for 40 år siden, men optageudstyret var stort og dyrt idet det stadig var analogt, og TV-modtagerne var hammerdyre.
Der skete først noget da digitaliseringen vendte hele bøtten.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-06-24 11:00

Jeg fandt selv frem til løsningen, jeg var meget usikker på om hvad der ville ske, når jeg ville gøre noget med billedet. Muligheden var, at nulstille, hvad det så betød? Jeg prøvede! Og så blev formatet normalt.