/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Junk-ID
Fra : Leif7
Vist : 355 gange
100 point
Dato : 11-11-23 13:16

Forleden skulle jeg logge ind på Eboks.
Jeg sætter hjernen i gear, finder nøgledimsen frem og går de 3 trin igennem.

Men i stedet for en åbning fremkommer der en sætning hvor der står at Nem-ID ikke mere understøttes ............ det lykkedes dog ved et nyt forsøg.

Man kan vel uddrage af denne episode at det ikke alene er en del af borgerne som er "digitalt udfordret"

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-11-23 13:34

NemId lukkede den 1. november 2023, nu hedder det MitID.

Både nævnt i TV og dagspressen og flere nyhedsmedier.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 11-11-23 15:21

Det er slut med nemID. Du bliver nød til at kontakte https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice, hvor du kan blive vejledt til oprettelse af den nye MitiD. De kan sikkert hjælpe dig over telefonen.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-11-23 15:24

Det er jeg fuldkommen klar over og brugte jo derfor Mit ID, men serverne i den anden ende er åbenbart ikke blevet helt af med de gamle vaner.

I en overgangsperiode kunne man vælge mellem de to muligheder, men det er også fjernet.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 11-11-23 22:05

Mit ID er i udu for tiden. Det er jo lige blevet solgt til en fransk selskab.
Hvorfor faen skal alt, der kører nogenlunde, absolut sælges til udlandet ???
Er det fordi, nogen herhjemme kan hælde mill. af kroner i egen lomme ???

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-11-23 22:40

Noget i den retning

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 12-11-23 08:57

Citat
Er det fordi, nogen herhjemme kan hælde mill. af kroner i egen lomme ???

Det er sket hver gang Nets har afhændet noget af forretningen at en flok direktører har opnået astronomiske bonusser, men når det omtales i pressen kommer der ikke en lyd fra de danske politikere selv om det er kritisk dansk infrastruktur og hvor vi brugere blot skal ryste op med grunkerne.
Vidste i at Nets også har solgt PBS til amerikanske Mastercard for nogle år siden ?
Eboks ejes af PostNord og Nets i fællesskab, der er vel snart en af dem der sælger deres andel til udlandet.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 14-11-23 10:09

@Mosebaek

Man fortalte mig på Borgerservice at hvis hvis man blev smidt af skulle man prøve igen en time efter, hvis det så alligevel går galt tre gange i træk skal man igennem en genopretning.
Når jeg ser teksten "Prøv igen" som jo kan være en tastefejl afbryder jeg og venter en time, blot for at være sikker på at kunne komme ind.

Jeg bruger den sorte kodedims, det er egentlig noget møj idet det første tal er tæt på kanten af skærmen så det kan være svært af aflæse, men så kalder jeg blot en ny kode frem.

Jeg har såmænd prøvet to gange at stå i en butik og pludselig har jeg glemt pinkoden .......... de andre kunder og kassedamen glor og tror sgu at enten er jer man senil eller også forsøger man med et stjålet kort

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 11-01-24 08:27

Tak for svaret Mosebaek.