/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Skifte til nyt simkort med samme nummer.
Fra : Eyvind
Vist : 375 gange
100 point
Dato : 27-10-23 12:38

Ja det lyder fjollet - men jeg kunne godt tænke mig at have et ekstra simkort liggende og sætte det i en anden telefon hvis jeg mister/ taber/ ødelægger/ den telefon som har det gamle nummer.
Og evt. - hvordan gøres det nemmest.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-10-23 12:48

Der kan - mig bekendt - ikke eksistere 2 sim kort med samme nummer samtidigt, ligesom 2 personer ikke kan have samme CPR-nummer.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-10-23 12:51

Spørgsmålet bør nok stiles til din udbyder af telefoni.
men det forholder sig sikkert præcis som Bille1948 skriver.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-10-23 13:48

Der er flere teleselskaber, der tilbyder muligheden for at bestille et ekstra simkort til dit abonnement, som du kan bruge til data. Nogle af dem er Telmore, Yousee, Callme1, Greentel og Telia. Prisen for et ekstra simkort varierer fra 20 til 119 kroner om måneden, afhængigt af hvilket teleselskab og abonnement du har. Du kan sammenligne priser og muligheder på TelePrisTjek.dk.

Hvis du vil have et ekstra simkort, der også kan bruges til tale og sms/mms, så har nogle teleselskaber også den mulighed. Det kaldes ofte for en ekstra bruger eller et plus abonnement. Det betyder, at du kan dele indholdet af dit mobilabonnement med en anden person eller enhed. Nogle af de teleselskaber, der tilbyder det, er Telia, og Greentel. Prisen for en ekstra bruger varierer fra 70 til 199 kroner om måneden, afhængigt af hvilket teleselskab og abonnement du har.

For at bestille et ekstra simkort eller en ekstra bruger skal du kontakte dit teleselskab og følge deres vejledning. Når du modtager dit ekstra simkort, skal du aktivere det på dit teleselskabs hjemmeside eller app. Derefter kan du sætte det i den telefon, du vil bruge som backup. Husk at tjekke, at din telefon er kompatibel med simkortets størrelse og netværk.

https://telepristjek.dk/mobilabonnement-ekstra-simkort/

https://www.telmore.dk/hjaelp/abonnement-og-betaling/sim-kort

https://telepristjek.dk/abonnement-med-ekstra-simkort/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-10-23 14:39

NB: Det er KUN til data ikke tale, og det var det, spørgeren ønskede.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-10-23 15:01

Da det koste ekstra at have et ekstra siimkort liggende så ville jeg personligt glemme alt om dette og bestille et nyt simkort hvis uheldet skulle være ude og hvis det gamle simkort ikke kan bruges i den nye telefon.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-23 10:00

ok - så vil jeg lige fortælle hvad jeg vil.
eks: Jeg kaster min mobiltelefon ind under en damptromle.
Hvis jeg så havde et reserve simkort med samme nummer som kunne aktiveres i min reserve telefon og derved overtage brugen af det samme nummer.
Således kunne alle stadig ringe på mit sædvanlige nummer.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-10-23 15:14

I et sådant tilfælde vil man altid kunne bestille et nyt simkort med samme nummer hos sit teleselskab. Men hvis dette ikke er godt nok så tal med dit teleselskab.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-23 15:22

ok Søren - men jeg havde regnet med en metode til at have det nye ubrugte kort liggende,.......og at der var nogen herinde som kendte en god "reserve metode"
Citat
Indsæt dit citat her

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-10-23 15:25

Som jeg skrev i starten - ikke 2 SIM til tale - med samme nr.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 28-10-23 16:19

De har vel en hård sikkerhedsprocedure.

Som da jeg for nogle år siden bevisligt havde "forpuppet" mit næsten nye Mastercard hjemme i boligen ............... jeg fandt det et halvt år efter.
Det nye kort jeg i mellemtiden havde fået var forsynet med et nyt 16-cifret nummer.

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-23 13:02

For ligesom at gøre en lang historie længere...

Spørgsmålet bør nok stiles til din udbyder af telefoni.
Så kan du få det svar du har brug for [B]'kort'
og kontant[/B]

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 30-10-23 13:19

@netop

For 5-6 år siden var der meget mere aktivitet på Kandu og dermed brugere der kunne svare kompetent eller efter egne erfaringer.

Andre brugerfora er blevet sløve eller blevet nedlagt, jeg ved sgu ikke hvor brugerne nu får løst deres mange småproblemer .............. er det på Facebook som jeg ikke selv bruger ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-10-23 17:08

Citat
For 5-6 år siden var der meget mere aktivitet på Kandu og dermed brugere der kunne svare kompetent eller efter egne erfaringer.

Hvor ved du det fra Leif7 ???????????? da var du jo ikke medlem, eller hvad ????????

Det er som netop skriver at det er vores udbydere der bedst kan svare på det.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-23 09:48

Tak for svaret netop. Det må jeg så gøre.