/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bakkedal i pakker = rigtigt smør?
Fra : ingelein
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 26-10-23 22:05

Netto har tilbud på smør i denne uge. Valg mellem bæger og firkantede pakker. Er indholdet det samme? Jeg foretrækker rigtigt smør uden olietildætning.. googling giver kun svar på drt smørbare. Laver Bakkedal også rigtigt smør kun af mælkefedt?
Ingelein

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-10-23 22:33

Dette link viser Bakkedals produkter, og hvis du klikker på et produkt, kan du se ingredienserne.

https://bakkedal.info/produkter/

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 26-10-23 22:38

Så tror jeg du skal holde dig fra de pakker der ikke står smør på men har grønne planter på -synes nu de forklarer det godt på hjemmeside - klik på den pakning du vil vide mere om

https://bakkedal.info/produkter/

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 27-10-23 08:47

Rent "ko-smør" skal jo være lurmærket, jeg kan ikke lige huske om smør i bakker er det, altså dem i blå og sølv lige som brikkerne.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 27-10-23 09:02

rigtigt smør skal ikke være lurmærket - og lurmærket er erstattet med lurpak og det mærke bruges også på blandingsprodukter.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-10-23 09:13

Der er to typer af Bakkedal smør: Bakkedal Smør 200 g og Bakkedal Økologisk Smør 200 g. Begge er lavet af højpasteuriseret fløde syrnet med mælkesyrekultur og salt. De indeholder ikke nogen planteolier eller andre tilsætningsstoffer. Det betyder, at de er rigtigt smør kun af mælkefedt. Du kan se ingredienserne og næringsindholdet for hver type på deres hjemmeside

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 27-10-23 10:39

Thyregod8

Du har ret ......... du skal hænges som vi sagde engang.

Bakkedals sortiment indbefatter ogsårigtigt smør som ses i midten her.
https://bakkedal.info/produkter/

Men det produkt har jeg aldrig set de steder hvor jeg handler, de kan vel ikke konkurrere eftersom mælkebønderne har samme afregningspris ............ og danskerne er jo vanemennesker, men jeg har indimellem købt Thiese smør.

Jeg ved ikke om Dagrofa fører det mere, de havde rigtigt smør fra New Zealand som jeg købte for 8-10 år siden, men det smagte lidt trannet selv om det var frisk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-10-23 14:35

Smør skal ikke være lurpak eller lurmærket . Denne mærkning betyder kun art man betaler til en fælles salgsog reklameorganisation som hovedsageligt virkede i "De forenede Kongeriger". Der kræves ikke nogen speciel god kvalitet, kun at man betaler.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 02-11-23 10:21

Lurpak var/er jo et eksportmærke, men mon ikke Bakkedal også kan eksporteres når deklarationen passer ?

Jeg skal også ud for at "hamstre", inden for de sidste to år har jeg kun købt ganske få pakker til normalpris.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-23 00:00

Jeg har læst på Bakkedal varedeklarationerne, og Bakkedal smørbar skulle være det mest smørlignende produkt. Selvfølgelig var der ingen smørpakker i butikken, selvom det var vist i reklamen.
Forleden så jeg en tysk markedsanalyse for smørbart smør i Tyskland og Kærgården fik ikke ret mange points.
Ved en fejl havde jeg nylig køb et bæger smørbart LET. Det var nærmest margarine.
Nu overvejer jeg helt at droppe det smørbare. I stedet for vil jeg tage det ægte smør ud af køleskabet i god tid før det skal bruges og kun i små portioner.
Jeg indrømmer blankt at jeg kun steger i rigtigt smør.
Ingeborg

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 08-11-23 07:47

Jeg var også tidligt ude for at købe Bakkedal smør ....... jeg handler ellers aldrig i pågældende butik.
De havde heller ikke noget

Blandingsprodukterne har været billigere, men den tilsatte olie er blevet dyrere grundet krig og klimaforandringer.
Du kan vel også huske det første plantemargarine der kom i Danmark først i tresserne med navnet Bellis i runde bægre.
Det faldt ikke i god smag hjemme hos os, så vi fortsatte med OMA på brødet, vi fik kun smør om søndagen.