/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
skift generator på opel Astra.
Fra : vIhar2drenge
Vist : 289 gange
25 point
Dato : 19-10-23 08:08

hej jeg har købt en ny Generator til min Opel Astra en Ridex 4G0030. PÅ den nye generator er der kun to tilslutnings klemmer men på den gamle generator er der tre tilslutningsklemmer til ledningerne fra bilen så mit spørgsmål er hvor den tredje ledning skal side på den nye generator, Fabrikanten skriver på salgsopstillingen at den passer til min bil.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 25 point
Dato : 19-10-23 14:09

Du må lige fortælle hvor de tre ledninger går til.

Oå nogle biler kan generatoren være ophængt så stelforbindelsen ikke er sikker. Derfor kan der være en ledning fra generatorens stel til bilens stel.

Godkendelse af svar
Fra : vIhar2drenge

Dato : 20-10-23 10:07

Tak for svaret transor. Jeg går også ud fra at den tredje ledning skal til stel på generator, De to andre ledninger må være B plus og DF.