/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ramme om billede.
Fra : Mosebaek
Vist : 328 gange
300 point
Dato : 19-09-23 09:35

Hvordan ændrer jeg farve på "rammen", uden om billedet. Eller farven på tekst ved den gule pil.
Meget irriterende ikke at kunne se navn på billed, når jeg bladrer gennem en flok billeder.
Det skyldes denne musegra "ramme" er næsten identisk med den sorte tekst.

Jeg tror det er kommet efter en opdatering.
https://ibb.co/ysmkKSG

Mosebaek.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-09-23 10:23

Hvad taler du om?
Linket virker ikke, så det er svært at gætte...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-09-23 12:06

Det forstår jeg ikke, det værker udmærket her, når jeg klikker.
https://ibb.co/ysmkKSG

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-09-23 12:47

Det gør jo ligesom ikke sagen klar...

Der kan ikke oprettes forbindelse til denne side.
Det ser ud til, at der kan være problemer med websiden på https://ibb.co/ysmkKSG,
eller den kan være flyttet permanent til en ny webadresse.
ERR_ADDRESS_INVALID

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-09-23 13:23

Hvis du bruger Google Docs eller Google Slides, kan du følge disse trin1:

Klik på det billede, du vil føje en ramme til.
Klik på Kantfarve.
Vælg en farve.
Hvis du bruger en anden webapplikation, kan du prøve at bruge et billedredigeringsværktøj som Photoshop eller GIMP. Du kan også bruge en online service som Pixlr, som lader dig ændre farver i et billede i din browser. Her er et eksempel på, hvordan du gør det med Pixlr:

Åbn Pixlr og upload dit billede.
Vælg værktøjet Magic Wand og klik på rammen omkring dit billede.
Vælg derefter Hue/Saturation. Herefter popper der et properties vindue op, hvor du kan tilrette farverne, både hue, saturation og lightness.
I anden dropdown hvor der står Master, vælger du den farve du vil redigere.
Juster skyderne for at ændre farven på rammen.
Gem og download dit billede.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 19-09-23 13:35

Jeg kan nu godt åbne det link https://ibb.co/ysmkKSG

Prøv at åbne Indstillinger (WIN+i)
gå til Personlig tilpasning > Farver,
vælg Brugerdefineret i Vælg din tilstand
vælg Mørk i Vælg din standardtilstand for Windows
vælg Lys i Vælg din standardapptilstand

Rul evt. ned til bunden af side og vælg Vis markeringsfarve på titellinjer og vinduer-kanter

Blev det bedre?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-09-23 19:54

Undskyld det trækker lidt ud med mig. Men der er kommet en del forhindringer. Så jeg har ikke fået set på det endnu. Men senest i næste uge, skulle det gerne "klare op".

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-23 20:55

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-10-23 20:57

velbekomme

Lykkedes det?