/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Spam
Fra : omahexen
Vist : 413 gange
300 point
Dato : 21-07-23 10:51

Der er begyndt at poppe en masse beskeder op på min Samsung A 8,det drejer sig om " din tlf er låst,nogen har adgang til dine fotos",o.s.v.Jeg har fået spærret beskederne på mail,men de dukker så op på beskeder,hvordan kan jeg bremse det ?

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 21-07-23 16:34

Lad være med at se på røv og patter

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 21-07-23 17:30

Jeg har ikke fået spam i over 10 år.

Kun en enkelt sms fra et kviklånsfirma som bad mig om at "opdatere mine kontooplysninger".

Get lost !!

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 21-07-23 22:41

låst,nogen har adgang til dine fotos

Hvis tlf er låst? hvorfra kommer så breskeden som du jo kan læse = åbenlyst PHISHING

Lad være med at se på røv og patter
hvad har det med beskeden at gøre, med mindre man oplyser diverse ID, kun Danske net udbydere kan blokkere din TLF/ internet.

Hent et sikkert AV program der kan fjerne den slags, har dog aldrig oplevet det selv på en til.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 22-07-23 10:36

Citat
Hent et sikkert AV program der kan fjerne den slags, har dog aldrig oplevet det selv på en til.

Næh, vi har aldrig hørt om store angreb lige som de extreme angreb der kom på computere verden over hvor der kom blå skærm når folk åbnede en fil i deres mail hvorefter virussen spredte sig til kontakterne.
Men AV til telefoner laves også af de store firmaer som vi kender fra computerverdenen.

Angreb på telefoner er mere målrettet på ejerne.
Hvem faen har opfundet spoofing, altså at kunne kapre andres telefonnumre sådan at folk tror at de bliver ringet op af politiet eller banken ?

Og så har man fra politisk side givet techfirmaerne frie hænder til at overvåge folks færden i markedsføringsøjemed så der kan scores milliarder i annonceindtægter, tidligere STASI-ansatte i DDR er grønne af misundelse da de slet ikke havde de faciliteter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-23 16:49

Det er Samsung, som gerne vil have dig til at sikre telefonen - ca. det samme siger mine gamle Samsung A3 og S7
Det den i virkeligheden siger, er at det er "muligt", at kigge i din telefon.

Men men - når du vil ind og kigge sider, og siger ja til huskekagerne åbner du selv for lidt af hvert.

Et måske godt råd er måske, at bruge 2 telefoner - en til bank osv. og en anden til diverse.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 23-07-23 11:26

Nu har jeg altså ikke behov for at gå ind på de omtalte sider,men da der åbenbart er nogle der kender til det,kunne de måske hjælpe mig med at løse problemet ! Jeg får alt mulig skrammel ind,så som" du har vundet en præmie"osv.Hvilket program skal jeg vælge for at fjerne det ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-07-23 14:35

Den finger, hvormed du sletter = sender til papirkurven med . Du ved jo selv, hvad du har deltaget i og forventer svar på. Træls, for jeg har i de seneste uger vundet rigtig meget hos Bilka, selvom det er år siden jeg har været der. Det samme med alle de der antivirus påmindelser med sidste chance. .... skråt op!
Ingelein