/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Kopibeskytte nøgler
Fra : mintpasil
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 11-07-23 15:14

er der en låsesmed lærling der kunne tænke sig at tjene 1000 kr hvis han eller hun kan kopire en kopibeskytte nøgle

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-07-23 15:41

Det må han ikke, og du bør ikke opfordre til kriminalitet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-07-23 15:42

Lyder kriminelt

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-07-23 16:39

Kender problemet.
Jeg bor i privat lejebolig og har kun fået een nøgle. Udlejer siger at det er mit ansvar ........ men det er satme ikke mit ansvar at tidligere lejere ikke har afleveret alle nøglerne, certifikatet til at få lavet ekstra er også pist væk.

Er det tilfældet hos dig kan du jo let skifte cylinderen til en standard fra byggemarkedet hvis det kun er din husstand der bruger pågældende lås, en nyere lov siger faktisk også at udlejer ikke må have reservenøgle idet den kan blive brugt hvis der sker indbrud hos ham og alle nøgler bliver stjålet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-23 16:57

Det spurgte du også om her

https://www.kandu.dk/Spg181964.aspx

Citat
Er der nogle der ved hvor man kan få lavet kopiret en kopibeskytte nøgle lige meget hvilken nøglesmed eller nøglebar jeg prøver vil di ikke laven en kopi af den nøglebeskytte nøgle

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-23 17:01

Nøglen skal bruges til dette

Citat
til at åbne en dør ind til en bygning

Fra det tidligere spørgsmål.

Kommentar
Fra : AbeloneRap

Dato : 12-07-23 10:48

Citat
til at åbne en dør ind til en bygning

Ja, det bliver de jo tit brugt til.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 12-07-23 11:39

Til en bygning ?

Bruger man Ruko systemnøgler i huset eller firmaet kan man såmænd også få lavet en hængelås til samme systemnøgle som kan anvendes i en kæde på knallerten, eller til udendørs containere.