/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Tweeteose
Fra : Leif7
Vist : 286 gange
100 point
Dato : 02-07-23 12:36

En psykopandemi der fører til stress og andet fra samme hylde.

På norsk tæsk-TV kan man i dag læse at Elon Fusk vil begrænse antallet af uverificeredes brugeres læsning af opslag til 1000 om dagen, og betalende brugeres til 10.000 om dagen, angiveligt for at begrænse storstilet dataindsamling ............ pensonlige data (mine egne ord).

Men hvem F*CK læser bare 1000 opslag i døgnet hvilket er 55 i timen hvis de sover og spiser i 6 timer, samtidig med at de også skal holde øje med Fjæsbook og Tics Tok.
Okay, det kan jo være Putins (selv)styre som læser en halv million tweets om dagen så flere af hans undersåtter kan opfordres til læne sig langt udover vindueskarmene på 20. etage.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 02-07-23 13:29

Der er et godt gammelt ordsprog der siger
en dåre kan spørge om mere, end ti vise kan svare på

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 02-07-23 13:48

@netop

Det er ikke et spørgsmål men et debatoplæg, måske har andre forslag fremfor kritik af teksten.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 02-07-23 14:20

Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 100 point
Dato : 04-07-23 08:16

For filen da: det er lang tid siden jeg har set en mor trille barnevogn uden samtidig at være optaget af mobilen. Skal det være særlig groft: mor med cigaret og mobil + gående barn, 2 hunde og barnevogn med hylende baby.
Autentisk scenarie i min lille flække i det sønderjydske.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 04-07-23 09:50

Det kan være de har en app som fortæller dem når ungen græder.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-07-23 10:00

??

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 04-07-23 18:54

Holland forbyder brug af mobiler, tablets og smartwatches i klasselokalerne fra 1. januar, undtagen når IT indgår i et undervisningstema.

Mit gæt er at det også er et forsvar mod kunstig intelligens der breder sg hastigt.

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 17-07-23 17:03

Tak for svaret ingelein.