/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Klumpede rosiner
Fra : Leif7
Vist : 297 gange
200 point
Dato : 07-05-23 17:20

Her på mine gamle dage er jeg blevet vild med at bage mit eget brød, men ikke rugbrød da man jo kan købe datobrød helt ned til 2 kroner.

Den står tit på rosinboller, mit problem er at rosinerne klumper i bunden når jeg rører dejen i maskinen.
De kan fordeles når dejen er hævet og æltes en gang til før endelig formning, men det er ikke optimalt.

Hvordan ........ skal jeg rulle hele dejen ud og fordele rosinerne før formning af bollerne, eller er der andre tricks ?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 08-05-23 10:08

Du skal bare ælte rosinerne ind i dejen før den sidste hævning.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 08-05-23 16:30

Du kan lige 'nulre' rosinerne med lidt mel så de bliver 'pudret' og løse, inden du putter dem i.

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 10-05-23 18:55

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar