/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Japansk eller kinsesisk tegnefilm
Fra : Kimoworld
Vist : 142 gange
160 point
Dato : 12-08-22 18:25

Hej alle.

Er der nogen der kender titlen på denne tegnefilm som jeg formoder er en

japansk eller kinesisk tegnefilm med dansk tale.

Jeg så filmen på vhs-bånd da jeg var barn omkring 1980erne.

Det handler om en japansk dreng eller mand som kan snakke med dyrene.

Denne evne har dog sin pris, for hvis han fortæller nogen at han kan tale med dyrene vil han

blive forvandlet til sten. Han finder ud af ved hjælp af dyrene at en naturkatastrofe nærmer sig.

Da han fortæller sit folk det vil de ikke tro ham og spørger hvor han ved det fra hvortil han svarer :
"dyrene har fortalt mig det." Denne oplysning er skæbnesvanger.

Manden bliver langsomt forvandlet til sten og til slut kommer der en tåre ud af stenskulpturen og

en fugl sætter sig på ham i medfølelse.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-22 20:32

Er det noget i stil med denne?:

https://www.dfi.dk/viden-om-film/filmdatabasen/film/nausicaa-fra-vindenes-dal

Det er godt nok ikke en dreng/mand, men en prinsesse, men hun kunne godt ligne en dreng.

Her er lidt billeder af drengen/prinsessen:

https://www.imdb.com/title/tt0087544/

Kommentar
Fra : Kimoworld

Dato : 28-08-22 22:13

Det er desværre ikke den.
Jeg har kigget efter den overalt på internettet.
Måske man kan finde den, men det er som at finde en nål i en høstak.

Den her film varede omkring 20 minutter vil jeg tro.

Der er en teoretisk chance for at filmen oprindeligt er spillet over fra fjernsynet til VHS.
Så jeg er begyndt at kigge programoversigterne fra DR igennem.