/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
rep. styrekugler Skoda fabia 1.4 2001
Fra : warrior
Vist : 208 gange
100 point
Dato : 23-11-21 16:05

Hej
Jeg skal have skiftet yderste styrekugler snarest, da bilen skal til omsyn.
Jeg har talt med og bestilt tid ved et værksted, som siger, at styrekugler er dyre, og det vil løbe op i ca. 3300 kr. med sporing.
Efter hvad jeg kan finde frem til på nettet er styrekugler ikke så dyre.
Jeg vil dog gerne høre andres mening ang. prisen på denne reparation.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-11-21 16:25

Jeg har lige fået skiftet samme plus lidt andet småt til 2800.-
Grunden kan være at bærearmen skal afmonteres for at skifte bærekuglen.

Styrekugler kan du selv skifte på en ½ time, bare sørg for den bolt der stammer kugle ikke drejes for meget og så på med en ny og sporingen er som den altid har været.
https://www.google.com/search?q=Styrekugler&sxsrf=AOaemvIReTB369S-__kMCWxJ6E_XMdN7PA:1637681034911&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwjg7Nyi5a70AhUDAxAIHVfoBc4Q_AUoA3oECAEQBQ&biw=1186&bih=661&dpr=1.25

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 23-11-21 16:35

Tak for svar. Jeg har blot det problem, at jeg ikke kan hæve bilen, så jeg kan komme under.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-21 17:04

Ved styrekugler er en donkraft nok, kan købes for ingen penge hvis du ikke har en.
Har selv skiftet på 2 biler uden senere problemer.
Spørgsmålet kan være at de er rustet sammen, men et værksted kan løsne dem og tvivler på at de højest tager en ½ times arbejdsløn for at skifte

Bærekugler er mere omfattende,ikke noget jeg ville give mig ind på, da der skal pressemaskine til

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 23-11-21 20:43

Tak for svaret abbaba.