/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Mini crosser tuning
Fra : lpdesign
Vist : 5166 gange
150 point
Dato : 02-07-03 21:27

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få mere fart på min 130T model.
Den snegler sig afsted, så bare et par km. mere vil gøre underværker
Dusør gives

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 14-07-03 08:10

prøv at sende dit indlæg ind under motorcykler / knallerter,
der er nok nogle fingersnilde der kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : knkandu

Dato : 10-08-03 15:10

Husk konsekvensen af dette hvis du: 1. Har fået bevilget køretøjet af kommunen eller kommer galt af sted, og man finder ud af at årsagen er tuuning - altså ikke køretøjet oprindelige stand som leveret fra fabrik.

Nielsen

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 18-12-03 19:54

Hvor gammel er den?, jeg kender 130s og der kan det ikke lade sig gøre uden store omkostninger. Den er drevet direkte af en 24v elmotor, og i en sådan opbygning vil det kræve en anden vikling af din motor, da det ikke er muligt at øge spæningen pga andre el komponenter. Men er mener der er lidt ældre udgave som er kæde trukket, der kunne man med lidt held lave en anden gearing som ville øge topfarten, men så tilgæld kan du få problemer med at trække op af stejle stigninger.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-02-04 09:18

Mini crossers leverandør, vil nok hjælpe dig med lidt højere hastighed.
Men jeg kender en der gearede den op, og efter en mdr. brændte en motor af. Han skyndte sig at skifte tilbage og afleverede til rep. Firmaet kunne ikke forstå det, men lavede den uden beregning.
Nå tænkte brugeren, det har nok været en defekt på motoren, så han gearede op igen og det samme gentog sig (den går normalt 15km/t og med hans gearing kom den op på 22Km/t)
Morale: Den kan ikke klare det, desværre.
NB. Kender mange muskelsvind børn der har en.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 15-03-04 11:43

Prøv www.thansen.dk ...

/Cooper

Kommentar
Fra : lpdesign

Dato : 15-03-04 13:45

Hvad skulle jeg inde på den hjemmeside?????
Såvidt jeg kan se er det kun scooterdele??

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 26-06-04 13:55

Hvis din minicrosser 130T kører 15 km/t kan det ikke lade sig gøre at "tune" den op da motor/gear er en sammenbygget enhed som yder den maximale hastighed ved 24volt. Det er kun R modeller(og tidligere) som kan geares op da de kører med kædetræk.Sørg for korrekt dæktryk samt korrekt opladet batterier det giver størst hastighed samt længst kørelængde.
Venlig hilsen
1april
(ansat hos http://www.minicrosser.dk/ )

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 07:48

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 06-10-04 09:34

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : lpdesign

Dato : 06-10-04 10:02

Jeg har efterhånden lært at leve med den hastighed.
Derudover er jeg yderst tilfreds med min maskine, som hjælper mig i det daglige.
Jeg har kørt 3500km på et år uden de store problemer
Vi må videre, så tak for dit svar

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 06-10-04 18:19

Det accepteret svar har da en stor saglighed på det spørgsmål som du i sin tid stillet.????

Kommentar
Fra : OleMax

Dato : 08-09-12 13:21

Jeg har en minni crosser s-model som jeg har bygget om, og den kører 22km/t, og den kan sagens holde til det. Jeg kan også bygge din om hvis det er en s eller t model. Du er velkommen til at kontakte på tlf: 28108015 .

Mvh Ole