/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
D: drevet er blevet væk
Fra : nyfigen
Vist : 298 gange
300 point
Dato : 13-05-20 10:56

I 2010 købte jeg en stationær PC med DVD-drev og Windows 7. Jeg har løbende ajourført Windows så det nu er den nyeste Windows 10.
I 2016 købte jeg en Mac mini, som jeg stort set kun har brugt siden, men jeg har som sagt ajourført den gamle PC.
Nu er jeg blevet interesseret i skak og jeg har derfor købt en DVD med programmet "FRITZ 16", der kun kan køre på en Windows PC. Jeg var glad fordi jeg havde min gamle PC med Windows og DVD-drev; men ak - nu kan jeg ikke installere FRITZ 16 fordi DVD-drevet lader som om det ikke er der(vises ikke i filhåndtering). Det har virket, men det er jo flere år siden. Det åbner og lukker "skuffen" fint.
Er der nogen forslag til hvad der kan afhjælpe problemet?
(jeg kan måske låne et eksternt DVD-drev af min datter).

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-05-20 11:06

Hvad er det der 'Det åbner og lukker "skuffen" fint.'

Så må det jo have kontakt til et eller andet...

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 13-05-20 11:54

Kommentar til poten:
Der er en knap på fronten, som jeg toogler for at åbne og lukke.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 13-05-20 13:29

Kan du se DVD-drev i BIOS ?

Kan du se DVD-drev under enhedshåndteringer(DK) / control panel(ENG) ?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 13-05-20 14:35

Prøv at kigge her

Dit cd- eller dvd-drev genkendes ikke af Windows eller andre programmer
https://support.microsoft.com/da-dk/help/314060/your-cd-or-dvd-drive-is-not-recognized-by-windows-or-other-programs

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 13-05-20 23:02

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-05-20 23:04

Hvilken af tingene fungerede?

Det vil gøre vi andre "klogere"!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-05-20 08:33

velbekomme