/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
forstøver til strygetøjet ??
Fra : Hellobal
Vist : 734 gange
50 point
Dato : 02-07-03 16:53

Er der nogle der har en super god ide til hvordan man selv kan, hurtigt og billigt, lave en god og effektiv forstøver til strygetøjet.
Den der er i strygejernet bliver hurtig kalket til, og virker ikke ordentligt efter et stykke tid.

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 02-07-03 16:57

Brug en blomsterforstøver. Den kan du købe for 10-15 kr i de fleste supermarkeder.
I en snæver vending kan du bruge et syltetøjsglas, hvor du med et tyndt søm laver en masse huller i låget.
Vh. Rikke

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 02-07-03 17:02

Der er så mange rengøringsmidler i en forstøver. Du har sikkert en stående ,når den er tom renser du den og fylder bare vand i og bruger den som forstøver til dit strygetøj

God fornøjelse

mvh ans

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 02-07-03 17:06

Selvfølgelig God idé ans!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-03 17:16

Til rcn. Ja det burde måske være et tip?? Men det er da en billig løsning.

ans

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 02-07-03 22:34

Du kunne da også lade være med at bruge 'forkalket' vand i strygejernet. Hvis du brugte demineraliseret vand, ville du ikke få problemet.

Men ellers er tipset med forstøveren rigtig god.

Jeg husker ellers en gammel faster, der bestemt ikke ville have disse nymodens 'strintere' - dem med en masse huller i låget. Hun tog såmænd en skål vand og dyppede fingrene deri ,og strintede så på strygetøjet. Det er da vist den nemmeste og billigst måde.

//Knud

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 04-07-03 09:30

stænk tøjet som ks9000 beskriver ,- rul det stramt sammen kom det i en plast pose og så i fryseren til dagen efter ( eller hvornår du gider stryge ) tøjet er nu jævnt fugtigt og meget nemt at få glat.

Godkendelse af svar
Fra : Hellobal

Dato : 01-02-06 09:28

Tak for svaret ans.