/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Afsætning af gods til kunde
Fra : bodillouise
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 14-01-20 21:27

Vi har talt om om det er lovligt at sætte kemikalier af hos en kunde, hvis kunden ikke er hjemme.
Hvem (firma eller kunde) står med ansvaret hvis feks et barn drikker af dunke, når de ikke er låst inde ?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 14-01-20 21:41

JEG TROR IKKE DET ER LOVLIGT AT SENDE KEMIKALIER I ÅBEN LEVERING.
MENER DER SKAL KVITTERES FOR MODTAGELSEN
MVH AG112

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 14-01-20 21:50

Ag112
Det tror jeg heller ikke, syntes bare ikke jeg kan google noget.
Ved ikke lige hvem man skal spørger (måske Arbejdstilsynet eller dem der laver kursuser for farligt godt)

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-01-20 22:16

I bekendtgørelsen for kemikalier skal de være forsvarligt låst inde. Dertil er meget strenge krav i forhold til håndtering og transportering af dv. kemikalier.

Mon ikke importøren/sælgeren kan svare på dit spørgsmål.

Mit umiddelbart gæt vil være, hvis du som køber giver sælger lov til at leverer varen til kantstenen uden du er hjemme er det dit ansvar, hvis der sker noget. Kemikalierne er jo på din grund nu. Dit ansvar.

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-20 00:28
Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 10-04-20 07:50

Tak for svaret poten.