/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk ID
Fra : abbaba
Vist : 327 gange
100 point
Dato : 28-10-19 00:19

Prøvede at installere et ældre program, men får denne fejl.
https://imgur.com/U1NXBWk
Har været i enheds? og fået udfyldt diskens data, men det er glemt ved genstart.

For et par uger siden virkede programmet.
Men fik en masse fejl og mangler, som skyldtes en dårlig forbindelse i HD kabler.

Disken er siden/ NU gendannet med Aomie - hvor jeg så får ovennævnte fejl.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 28-10-19 00:29

Du skriver ikke hvad det er for et styresystem du kører eller andre relevante oplysninger, men prøv evt. at køre en https://www.ccleaner.com/ så kan det være der kommer orden i den igen...

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-19 08:33

Det er sikkert de grundlæggende oplysninger i starten af disken som er gået tabt. Hvis du ikke får klaret det med Ccleaner så vil jeg foreslå at du fjerner den/de nuværende partitioner og opretter et nyt med et partitioneringsværktøj. Du kan evt. bruge Diskhåndtering i Windows.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-19 09:04

Du kunne evt kigge på din harddisk med dette gratis værktøj.
https://www.partitionwizard.com/download.html

Hvis du "wiper" den så hold lige øje med om partitionstabellen er den gamle MBR eller den nye GPT (det står ude til venstre i harddisk billedet)
så du kan gøre klar til den gemte Aomei installation.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-10-19 00:15

CCleaner er udmærket, men for grov, til mig.
Kan bruges i andre sammenhang.

MiniTools har jeg selv, og den har muligheder, dog ikke når jeg kun har en disk at gøre godt med.
Det kunne gå galt.

MBR er nok den bedste løsning, prøver Hierens? og skriver en ny MBR.

chkdsk fandt fejl, men ikke Problemet.

Godkendelse af svar
Fra : abbaba

Dato : 30-10-19 00:15

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.