/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Fordels-gade.com - lovligt?
Fra : ingelein
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 24-08-19 14:25

Hej
Jeg er nu to gange stødt på firmaer, som virker tilforladeligt danske, perfekt sprog, danske anmeldelser osv.
Man får ikke at vide hvor varen kommer fra før ved ordrebekræftelsen. I dette tilfælde og fra Fordels-gade,com og et lignende firma Trenaa,com kommer varerne fra Kina..
Hvis man læser deres returpolitik kan man hurtigt regne ud at pengene er spildt, når varen ikke dur, passer el. Lign, for hvor skal kaputte sager sendes hen?
Sidstnævnte har forsikret mig om at de er et 100% dansk website, som ikke har lager, men blandt andet får varer sendt til kunden fra Kina.
Er det i det hele taget lovligt? Har vi ikke 2 års reklamationsret her i DK? Varerne undgår told, moms og skat, fordi de sendes fra Kina til Lxenbourg og videre til Dk.
Er det en sag for Forbrugerrådet?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-08-19 15:03

Et andet eksempel:

Jeg bestilte nogle USB stick hos amazon.co.uk de ankom i går fra Schenzen i Kina uden om told og det hele.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-08-19 10:44
Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-19 12:00
Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 06-11-19 08:57

Tak for svaret abbaba.