/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Brændekløver - olie?
Fra : iluap
Vist : 987 gange
50 point
Dato : 21-07-19 13:26

Hvor finder jeg billigst op til 3,4l ordentlig olie til en 7 tons Harald Nyborg brændekløver Selekta 7TWLS520-A hvis vi snakker Harald Nyborg, jem&fix, thansen, Bygma og lignende?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-19 13:40

Det SKAL være hydraulikolie

Jeg har selv den model 7 Tons og har forhøjet forbenet en smule så olien kommer ned til pumpen.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 21-07-19 13:44

Fint

Men hvor finder jeg 3,4 l uden at blive ruineret?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 35 point
Dato : 21-07-19 13:51
Kommentar
Fra : iluap

Dato : 21-07-19 19:38

Tak, Eyvind, men du ved ikke om " Harald Nyborg, jem&fix, thansen, [eller] Bygma" skulle ligge inde med noget tilsvarende?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-07-19 08:12

Biltema

Art. 36-9770 4 l 159 kr

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 22-07-19 09:08

Fint bud, tak, men jeg skal køre 72 km. for at komme i en Biltema

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 22-07-19 09:10
Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 23-07-19 00:22

Brug en flækøkse så kan du spare alle pengene til hydraulikolie og er fri for at lede efter den billigste. Måske du så skal bruge lidt flere penge på rugbrød

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 23-07-19 06:14

Til "for_ulækker":

Jeg har blacklistet dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-19 09:53

For ca, 200 kr. kan du få sendt den olie.
https://www.weboil.dk/kurv/

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 24-07-19 10:09

Ja tak, Eyvind; jeg ved

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-07-19 18:22

Jeg skulle engang bruge lidt hydraulikolie til efterfyldning på en donkraft.
Det viste sig at være umuligt at få fat i lokalt. Prøvede end da et par lokale makanikkere. det kunn jo være at jeg kunne købe lidt af det de vel selv havde i reverve til donkrafte.
de havde intet men måtte ty til abonnement på deres vedligeholdelse. Det viste dog at fungere fint med en sjatautomatgearolie, som jeg havde stående fra en tidligere vogn.
så vær du tilfreds med at få anvist flere steder hvor det kan fås, selv om der løber lidt leveringsomkostninger på.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 25-07-19 18:31

Jeg har fået hjem fra weboil nu.

Ser dog ud til at jeg skal til at fejlfinde på kløveren da den står og p*sser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-19 20:15

Hvor kommer olien ud. Et billede kan vises denne vej:

https://da.imgbb.com/

Ps. Læg aldrig personligt materiale op på nettet - selvom jeg tror dette opload er reelt nok.