/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Øjenvidnet4
Fra : ans
Vist : 484 gange
500 point
Dato : 16-12-18 19:21

Jeg vil ønske dig en god

Da det nu er skrevet i kategorien hunde, så må jeg jo stille dig et spørgsmål

Er det mere korrekt at tage sin hund til dyrlæge, i stedet for at spørge på kandu, hvad hunden fejler?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 16-12-18 19:48

HVIS DET ER ALMEN VIDEN, KAN DER VÆRE GODE RÅD AT HENTE PÅ KANDU. MEN SKAL DU HAVE EN DIAGNOSE, SKAL DIN HUND TILSES AF EN DYRLÆGE

MVH AG112

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-12-18 23:28

Også god jul til dig.

Jeg vil sige, at det kommer an på mange ting.

Jeg har før spurgt efter råd herinde om loppemidler til hunde, men da min hund var blevet ramt i øjet af en lille sten, og øjet så rødt ud, så tog vi til dyrlægen så hurtigt som muligt, også selvom det var en lørdag.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 500 point
Dato : 17-12-18 07:42

Hvis det er en diagnose der skal stilles, så ja !! Men man har da selvfølgelig lov at bruge sin sunde fornuft.

Også rigtig glædelig jul til dig.

ØV4

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-12-18 09:11

Citat
Hvis det er en diagnose der skal stilles, så ja !! Men man har da selvfølgelig lov at bruge sin sunde fornuft.

Lige præcis.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-12-18 14:16

Det kommer an på situationen og den enkelte ejer.

Jeg har f.eks en ung hund på 9 mdr. Hun har ingen synlige/følelige brystvorter. Besynderligt!
Det kunne ikke falde mig ind at kontakte dyrlægen for at få den diagnose. Jeg googler. Og jeg vil da gerne høre fra andre kandubrugere om de har været ude for noget lignende. Det er åbenbart en ret sjælden tilstand. For jeg har endnu ikke mødt nogen anden hund uden brystvorter. Min gamle hund, Silke, havde kun få brystvorter. Jeg tror der var 3-4stykker. Men et maveskind helt uden brystvorter? Naarrrhh.. DET er specielt. Selv hos en hvalp/unghund.

Men det er ikke nogen hastesag. Så dyrlægens vurdering kan godt vente til næste dyrlægebesøg, når Lærke fylder 1 år. Det kan jeg godt selv vurdere.

Så når/hvis jeg spørger kandu, så er det aldrg for at få svaret: "gå til dyrlæge".! Jeg synes at det både er tanketomt og flabet at lade det svar stå alene! Især hvis brugeren starter sit spørgsmål med: "inden jeg går til dyrlæge vil jeg lige...". -svareren viser en total manglende indsigt i andre menneskers personlige behov. Hvis jeg ikke vidste bedre, så kunne jeg fristes til at kalde det for mangel på empati.

....man kan jo godt komme med sin egen vurdering og erfaring, og selvfølglig samtidig fortælle om man synes at der er brug for et dyrlægebesøg. Ingen af delene bør stå alene! Så kan man lige så godt klappe kaje!

Desuden betragter jeg kandubrugerne som relativt voksne fornuftsvæsener, der OGSÅ er i stand til at tænke selv. Vi sejler ikke bare blindt af sted i den retning som andre kandubrugere kræver!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-18 19:08

AG112, jeg er enig.

Troldepige, men da min hund var blevet ramt i øjet af en lille sten, og øjet så rødt ud, så tog vi til dyrlægen så hurtigt som muligt, også selvom det var en lørdag. Enig.

Øjenvidnet4, Hvis det er en diagnose der skal stilles, så ja. Enig.

Birgitta, Det kommer an på situationen og den enkelte ejer. "gå til dyrlæge".! Jeg synes at det både er tanketomt og flabet at lade det svar stå alene!
Det kan du jo så synes, men det spørgsmål fra en anden bruger, så endte det jo med, at hunden skulle til dyrlægen, så helt Så flabet og tanketomt var det jo ikke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-18 19:12

Tak for svaret Øjenvidnet4

Der vil også være point til AG112 og Troldepige

Jeg er ikke så tanketom og flabet, at jeg også vil give Birgitte point.

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 17-12-18 19:14

Tak for svaret Øjenvidnet4.

God jul og godt nytår

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-18 19:19

Birgitte = Birgitta

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-12-18 07:35

Tak for point, og rigtig glædelig jul og godt nytår til dig og dine

ØV4