/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Underlig besked fra YOUSEE
Fra : ingelein
Vist : 252 gange
11 point
Dato : 06-12-17 22:02

Hej
Jeg er absolut ikke nogen ivrig smartphonebruger. Min udbyder er TELMORE og øvrige ting, bortset fra Tv hos YOUSEE.
JEG GJORDE STORE ØJNE, DA DER KOM EN SMS MED BESKED OM AT YOUSEE HAVDE STARTET OVERFØRSEL AF KREDITNOTA TIL NEMKONTO SVARENDE TIL CPR 037xxxxxx70. Det er ikke min konto, og jeg har ikke noget tilgode hos YOUSEE.
Er det en lapsus fra YOUSEE eller er det nogen der fisker efter at jeg skal sende mit rigtige kontonummer? Jeg har ingen NEMKONTO, hvad det så end er.
Jeg gider faktisk ikke ringe til YOUSEE og sidde i ventesløjfe for at gøre opmærksom på fejlen. Hvis de bare har tastet forkert mobilnummer, får modtageren jo sine penge alligevel.
Sorry, har ikke flere points før midnat
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-12-17 22:06

Jo, jeg har ligesom alle andre en NEMKONTO, som det offentlige betaler min sølle pension og lign.på, men jeg troede da ikke at telefonselskaber havde adgang til den konto?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-17 01:44

Forstår ikke at de sender det pr SMS, har de ikke din mail.
Alt hvad jeg modtager af den slags SMS bliver slettet - har aldrig oplevet at få andet end tilbud fra mit teleselskab - regninger og andet bliver sendt på mail.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-17 01:46

Citat
regninger og andet bliver sendt på mail.

Samt jeg skal godkende det på selskabet hjemmeside.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 11 point
Dato : 07-12-17 02:08

Enhver der kender cpr nummeret kan via en bank overføre til din nem konto. Jeg tror ikke at you see gør det via sms meddelelse. Så det er nok et phising forsøg.
Derrr sker ikke noget ved at opgive en bankkonto nr. Men giv aldrig cpr nummer fra dig. Det er der kun visse offentlige myndigheder ,der har krav på. Men banker, forsikring, foreninger og mange flere prøver at få fat i det.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-12-17 10:09

Svar ikke på den sms. Hvis du alligevel skulle have penge tilgode skal du nok få dem.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-17 10:53

Vi har alt der hidrører elektronik forbindelser, ved Yousee. Har haft det tæt på 40. år. (TDC).

Og det absolut eneste de sender pr. sms, er reklame for månedens film. Alt andet er pr. email, eller i sjældne tilfælder, brev.

Så, som andre skriver: Slet.

M.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 12-12-17 07:35

CPR kan vel heller ikke starte med 037...
Phishing, slet.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 17-12-17 02:37

Jeg ville aldrig svare på denne SMS. Har pr mail flere gang fået besked om at nogle (kan ej huske hvem) har gjort min konto op og de mangler kun kontonr så de kan overfører dem. Men jeg ved at man ikke skal opgive dette men hvis folk er lidt stresset eller i pengenød kunne 7-9000 kr jo være fedt at få ind på kontoen.
Min mand fik i sommerferien en besked fredag eftermiddag på SMS at hans nemid ville blive spærret hvis han ikke gik ind på et link og indtaste oplysninger.
Min gode mand blev stresset med det samme, og ville jo gerne besvarer oplysningerne.
Hvor jeg måtte sige til ham at han lige skulle slappe af og slette denne besked.
Han har desuden prøvet at få mail engang at et selskab skulle have opdateret konto oplysninger mm.
Dette gjorde min mand da han sad på jobbet (ting skal der jo være styr på) det var først bagefter at han ringe ind til selskabet for at hører ad hvorfor de have bedt om oplysningerne og de kunne fortælle at det ikke var dem der have sendt noget at han måtte spærrre sit kort.
Så pas på at det ikke kun er for at tappe din konto. Du kan evt. Skrive til dem at du har modtaget denne SMS og du går ud fra at det er fup.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-12-17 18:33

Tak for svaret transor.