/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Siemens opvaskemaskine fejlkode e19
Fra : hojriiskim
Vist : 5315 gange
75 point
Dato : 06-11-17 18:30

Hej.

Min søsters siemens opvasker der er 2år og 1måned gammel melder fejlkode e19. Den fejlkode er ikke i instruktionsbogen og jeg kan heller ikke finde noget på den på google (heller ikke med søgning på bosch eller bsh i stedet for siemens).

Nogen der ved hvad det er for en fejl?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-11-17 19:04
Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 06-11-17 19:22

Så den godt, men den siger ikke så meget andet end at man skal ringe efter en service mand.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-11-17 20:38

Ja, fordi fabrikken mener, at fejlen kun kan afhjælpes af en erfaren kundeservicetekniker.

https://removeandreplace.com/2015/10/09/bosch-dishwasher-error-codes-how-to-clear-what-to-check/

Bosch Dishwasher with E19 error code means there is an issue with the control board. If it is a new dishwasher, call the company you purchased from and let them know.
If you will have to repair yourself, a control board can be found online for around 100 US dollars.

Bosch opvaskemaskine fejlkode E19 er ikke opført i databasen … Prøv at tage stikket opvaskemaskinen i 10 minutter og se, om det kan nulstille den.
(Bosch dishwasher error code E19 is not listed in the database… Try unplugging the dishwasher for 10 minutes and see if that may reset it.)

Dispenser defective > Check component
Heat exchanger valve defective > Check component – VIB is requested if you have the Heat Exchanger in the machine but the valve may be leaking constantly
Wires interrupted/broken > Check wires

Bosch Dishwasher Fault Code E19
Listed in manual as = NOT USED
Bosch Manual says = Seek technician if displayed.

Have you tried to reset the dishwasher by unplugging it from power for 10 minutes?
When the E19 error code is displayed, what exactly happens?
Does the dishwasher run at all?
At what point in the wash cycle did the E19 appear?

I have the same issue with error code E19. I could say that reset power for a couple of days did not help at all. This code shows in 2-3 seconds after dishwasher turned on, and then it do not react to any buttons. With my unit it appears during night wash. Machine stops with dirty water and highlighting “Need salt”. Salt addition did not help also. It s a Bosch Dishwasher SPS53M22EU.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-17 13:30

Fejlkode E19 / F19: varmetid overskredet

Så tænker jeg:

Hælder den vand ud og poster nyt ind.

Kommer der vand nok til at aktivere varmelegeme (snavs i indgangsfilteret som sidder i magnetventilen der hvor påfyldnings slangen sidder. - det kan evt. tages ud med en fladtang ved at trække ud i tappen på midten af filteret.

Varmer den overhovedet vandet op.

Er bundfilteret inde i vaskemaskinen tilstoppet ( den store si)

Mange nyere vaske og opvaskemaskiner er indrettet sådan, at der måles op til en temperatur, og så varmes der videre efter tid. Dog stoppes opvarmningen hvis der ikke er vand nok.

Hvis afløbsslangen sidder uheldigt, kan den lukke vandet ud før tiden, og dermed lukke for opvarmningen.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 09-11-17 06:32

Tak for råd. Intet virkede dog og teknikeren var på besøg. Han satte computer på, klikkede lidt rundt og sagde "nu er det løst". Og så tog han det på garanti trods den var over 2 år.

Annuller spørgsmålet
Fra : hojriiskim

Dato : 09-11-17 06:33

Teknikker besøg var nødvendigt