|
| Excel-hjælp: Opslag Fra : LarsSimoni | Vist : 156 gange 200 point Dato : 02-11-17 17:35 |
|
Hej alle,
Jeg har et spørgsmål vedr. opslag i Excel, som jeg ellers syntes jeg plejer have udmærket styr på.
Jeg har et datasæt hvori der i hver række er en virksomhed. Jeg har derfor fx. CVR-nummer i kolonne A, adresse i kolonne B etc. Længst til højre kommer en angivelse af datterselskaber og dertilhørende land. Dvs. at der i kolonne O står Virksomhed 1, kolonne P tilhørende land, kolonne Q Virksomhed 2, kolonne R tilhørende land etc. Således fortsætter det indtil kolonne HR, så der er lidt at vælge mellem.
Det jeg leder efter er de CVR-numre der har dattervirksomheder som er udenlandske. Dvs. at jeg vil lave et opslag i kolonne O-HR, og finde ud af om nogen af disse er udenlandske virksomheder. Der er også flere blanke felter, og disse skal egentlig bare tælle med som danske. Min udfordring består i at jeg jo egentlig kun skal lave opslag i hver 2. kolonne, da navnet på datterselskabet også fremgår i hver 2.
Kort og godt; der kan står mange lande i en række, og der kan også kun stå ét med en masse blanke. Jeg vil gerne i en celle angive om der i kolonne O-HR er nævnt et udenlandsk land på noget tidspunkt, eller om angivelsen af land i hele rækken enten er Danmark eller blank.
Jeg håber jeg har gjort mig forståelig, ellers må I endelig vende retur, og sige til.
På forhånd tak.
| |
|
Jeg ville aldrig bruge et regneark til en database, som det tyder på at du gør!
Brug Access i stedet for Excel Ligger også i Officepakken.
Åben Access - Tom database - Fanebladet Eksterne Data - Klik Excel (importer regneark),
Klik på din Excel fil ( HUSK at tage en kopi inden import til ACCESS)
Gem som Access fil
Nu har du en rigtig søgbar database
Du kan evt. hente en prøvedatabase her, for at se hvordan det ser ud -
https://access-templates.com/
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|