/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke installere Firefox.
Fra : Soren_Steen_Nielsen
Vist : 210 gange
200 point
Dato : 29-10-17 12:50

Min veninde har en stationær med Windows 10. Hun har i længere tid haft firefox installeret, men den holdt op med at fungere ordentligt. Hun afinstallerede den og downloadede den nyeste version af browseren. Installeren kørte og kørte i en halv time - uden resultat. Hun prøvede også med Opera, samme resultat. Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-10-17 13:00

Kør eventuelt en tur med CCleaner og lad den rydde op i eventuelle fejl i databasen og lignende - prøv derefter igen...

https://www.piriform.com/ccleaner/download

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-17 14:29

Citat
downloadede den nyeste version af browseren. Installeren kørte og kørte i en halv time

Mange nye programmer kan snart kun hentes som en kombineret downloader/ installer hvor man først skal hente en downloader (EXE) som udpakkes og så går selve installationen igang, hvilket kræver adgang til nettet, så hvis det er sådan en der bliver hentet, så skal du give tilladelse til det i din Firewall eller lukke den mens install er igang.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-10-17 14:36

Hvis du installerer via dette link, skulle der ike være nogen problemer...

https://www.mozilla.org/da/firefox/new/?scene=2

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-10-17 14:48

Citat
Mange nye programmer kan snart kun hentes som en kombineret downloader/ installer hvor man først skal hente en downloader (EXE) som udpakkes og så går selve installationen igang, hvilket kræver adgang til nettet, så hvis det er sådan en der bliver hentet, så skal du give tilladelse til det i din Firewall eller lukke den mens install er igang.

Det er vi fuldt ud klar over, og der er givet de nødvendige tilladelser.

Citat
Hvis du installerer via dette link, skulle der ike være nogen problemer...

https://www.mozilla.org/da/firefox/new/?scene=2

Er prøvet

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-10-17 15:03

OG?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-10-17 15:08

Citat
OG?

Samme resultat!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-10-17 15:16

Find en anden browser! Eller få computeren skiftet ud...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-10-17 15:26

Citat
Find en anden browser! [Hmmmm, ikk` godt!] Eller få computeren skiftet ud...

Vi har allerede prøvet Opera, den kan heller ikke installeres. Og det er IKKE computeren der er noget galt med, og det er en stor opgave at installere Windows på ny og lægge alt ind igen. Og man vil altid miste et eller andet når man gør dette.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-10-17 15:44

Citat
Og man vil altid miste et eller andet når man gør dette.

Det kommer nu da an på så meget - hvad er det for en Windows verison du er ved at geninstallere?

Du giver jo ikke mange oplysninger så der er noget at hjælpe med - det er og bliver jo alt sammen noget gætværk...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-10-17 15:59
Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 29-10-17 16:29

"reset" windows - og reset med måden hvor man kan bebeholde sine data.
Det kan dog kræve at andre programmer skal geninstalleres.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-10-17 18:09

Tjek lige her: https://support.mozilla.org/da/questions/995649

Eller her: https://support.mozilla.org/da/questions/1084951

Prøv at installere AdvancedSystemCleaner, efter installationen sø vælg først Alle, og dernæst fravælg "Discskanning", og "Ret sårbarheder". Klik på den store runde knap "Scan", når skanningen er gennemført, så klik på "Ret" og vent indtil programmet er færdigt, luk det og genstart maskinen, og prøv så at installere Firefox ved hjælp af en komplet installationsfil istedet for at bruge 'Stub' installationen.

Du burde kunne hente en fuld installer her: https://download.mozilla.org/?product=firefox-56.0.2-SSL&os=win64&lang=da

Annuller spørgsmålet
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-10-17 19:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål