/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MPG filer
Fra : hjerterum
Vist : 233 gange
50 point
Dato : 25-10-17 15:28

Hej med jer
Jeg har i flere md. siddet og overspillet mine gamle VHS bånd til min pc, nu har jeg så rigtig mange filer som er blevet til MPG filer, og jeg har for nogle år siden købt Adobe Premiere Elements 7 problemet er at det ikke kan åbne mine mpg filer, hvad gør jeg lige her da jeg gerne vil kunne redigere lidt i mine film så jeg kan beskære det jeg skal bruge..... jeg har prøvet at åbne mine filer i Windows Movie maker men det åbner kun så filer, hvad gør jeg her.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-10-17 15:41

Du må nok konvertere filerne til avi
De fleste redigeringsprogrammer kan håndtere avi.
Jeg vil ikke anbefale noget specielt program. Der findes mange. Også gratis. Søg på "mpg to avi". Vær opmærksom på at der er forskel på gratis download og gratis.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-17 15:46

Det lyder mærkeligt at et dyrt program som Adobe eller Movie Maker ikke kan åbne noget så simpelt som en MPG.

Prøv at H-klik på en af filerne og under egenskaber skal der gerne stå tids længde på filen, gør der ikke det er den/ de korupte og du kan godt begynde forfra.

Ellers find et gratis konverter program på nettet og konverter til ? MP4

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-17 15:49

Problemet ved at kopiere fra VHS er at selve klippet du overfører ikke har ? slutning på klippet = det jeg skrev med manglende tids længde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-17 15:51
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-17 17:27

Citat
H-klik på en af filerne og under egenskaber skal der gerne stå tids længde på filen,

Hvis du ikke kan se oplysninger, så prøv dette:
https://mediaarea.net/en/MediaInfo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-17 17:46
Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-10-17 04:46

mpg er noget af en massebetegnelse.
Ved "optagelsen" som er en digitalisering skulle du have defineret billedstørrelse og hastighed mv.
Hvis du ikke har gjort det kan du sagtens have lavet noget nonsns, som ikke kan redigeres.