/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
udskiftning af korrespondancekontakt
Fra : torben7913
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 22-10-17 11:59

Jeg har tre afbrydere i en gang, en af de gamle er holdt op med at virke.
En ny kontakt ser lidt anderledes ud, så jeg er i tvivl om jeg bare kan anbringe de eksisterende ledninger på samme måde som i den gamle: rød og grøn tv og højre foroven og nederst Grøn og rød, se vedlagte billede, det er kun det øverste billede som er relevant for dette spørgsmål:

https://www.yogile.com/kptnh7xq#21t

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-10-17 21:01

Der e flere måder at lave korospondance tænding på.
Hv9is der er tre kontakter skal mindst den ene være en krydsningskontakt efter den mest brugte måde . Den gamle du viser e med 4 terminaler , sådan en krydningskontakt, men din nyer er kun en enkekt omskifter. Den kan du ikke bruge som er statning.

Få fat i en professionel, og spild ikke penge på forkert materiel. .

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-17 06:20

Det er en forkert kontakt du har fået fat i den gamle er en krydsningafbryder

Godkendelse af svar
Fra : torben7913

Dato : 23-10-17 14:28

Tak for svaret rotw.