/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fugt i trægulvet
Fra : gisko
Vist : 217 gange
45 point
Dato : 21-10-17 21:56

Hej
Jeg er for nylig flyttet i et rækkehus. Der er nu kommet fugt i et hjørne af mit stuegulv, ud til min terrasse.
Det regner jo konstant og har gjort det i en måned, så det bliver mere og mere fugtigt. Det er nu ca. 20x25 cm.
Ejeren af huset siger, at det må være en utæthed i soklen, og at han intet kan gøre før det har været tørt i vejret i flere dage.

Er I enige?

Jeg synes det virker forkert, at man ikke kan gøre noget, men bare må se på at det bliver værre og værre med hvert regnskyl.
Vil der dannes svamp i sådan et område, eller kan man redde det?

Enhver viden om emnet og hvad jeg, og børnene, kan forvente, er meget velkommen.

Vh Gisko

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-10-17 06:39

Du skal da være glad for at ejer vil gøre noget ved det...
Resten hander vel om din tålmodighed....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-10-17 08:13

Prøv at tage et billed af det indvendige og udvendige hjørne

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-10-17 08:44

Er der nedløbsrør lige udenfor? Eller nedløbsbrønd? Husejers ansvar/pligt, javel, men dit logi, så det er fint, du også er aktiv. De der nedløbsting kan sagtens gå hen og stoppe til, så der løber vand ind i huset. Og de kan lige så sagtens blive renset.

Kommentar
Fra : gisko

Dato : 22-10-17 10:34

Rotw, det har jeg. Hvordan uploader jeg det?

Jeg ved det er ejers pligt, men med astma og to små børn, er jeg nervøs for svamp og lign.

Kommentar
Fra : rotw