/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Stolpefundament til CALUX stålcarport
Fra : pedroso
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 21-10-17 16:34

Jeg har købt en stålcarport fra Bauhaus, hvor benene ender i jordhøjde med firkantede flanger på ca. 30 cm x 30 cm.

Så nu tænker jeg hvad der er den nemmeste og billigste måde at få det sat fast i jorden?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-10-17 16:48

Ifølge monteringsvejledningen med min. 90 mm ekspansionsbolte ned i fast underlag.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 21-10-17 17:51

Tak Bille, jo det har jeg læst. Jeg skulle nok ha skrevet at det mere er hvordan man laver det faste underlag. Man bør måske støbe. Men Bauhaus har bare skruet dem fast i fliserne.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-17 18:00

Bores/skrues fast i beton ? piller på min 300x600

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 21-10-17 18:18

Kan jeg købe dem eller skal jeg støbe dem? Kan ikke lige se nogen der er så brede...

Kommentar
Fra : jtk3

Dato : 22-10-17 10:08
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-17 10:26

Citat
Men Bauhaus har bare skruet dem fast i fliserne.

Det er jo heller ikke deres bil det går ud over hvis blæsten for den til at lette.

Du kan også købe nogle galvaniserede ankerbolte og lad dem hænge i de firkantede flanger og ned i det hul hvor du hælder beton i. Dem har Bauhaus nok også.

Med et par firkantede 75 X 75 mm stolper kan du stille carport-stativet op mens du støber.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-17 11:23

Citat
Bores/skrues fast i beton ? piller på min 300x600

Også et mærkeligt mål, kan du ikke bare bruge ´almindelige´ beton piller eller cementrør fyldt med beton eller måske dette:
http://nemtfundament.dk/fundering/skruefundament/

Godkendelse af svar
Fra : pedroso

Dato : 12-12-17 23:50

Tak for svaret mig-selv. Tungt at blande når man er for nærig til at leje en blandemaskine. Men det gik :)