/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
ældre venlig mobil
Fra : lillelyst
Vist : 410 gange
20 point
Dato : 20-10-17 22:47

Har tidligere haft spørgsmålet inde og troede også vi havde fundet løsningen, men nej - køb aldrig brugte mobiler via den gule avis.
Så jeg prøver igen.
Havde oprindelig kik på denne her: http://kandu.dk/Spg178300.aspx.

Har nu kik på denne her: https://telecall.dk/nyheder/emporia-elegance-enkel-og-elegant-mobiltelefon-til-aeldre.html
... men igen desværre er produktet udgået. Så kender I en alternativ til denne emporia model ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-10-17 01:19
Kommentar
Fra : vic200

Dato : 21-10-17 07:48
Kommentar
Fra : vic200

Dato : 21-10-17 07:48
Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 21-10-17 09:13

Takker. Jeg er dog bekendt med disse enkle telefoner men knapperne på tastaturet er simpelthen for små i forhold til den oprindelige som jeg omtalte i mit oprindelig link.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 21-10-17 09:15

Som næste mulighed kunne det have været denne her: https://telecall.dk/mobiltelefoner/emporia-elegance-mobiltelefon.html. Men den er også udgået.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 21-10-17 09:16
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-17 10:31

Den bedste Ældre telefon er Doro klaptelefon, model 622 og 624

Når den ringer - se hvem der ringer - luk låget op og snak.
Når den sender sms - se hvem det er - luk låget op og snak.
Når du ikke gider at høre på den - luk låget op - tryk på # 2 sek og den sættes til lydløs
Når du ikke har svaret på opkald eller sms blinker den med en tydelig grøn lampe ind til du åbner låget og ser hvem der har kontaktet dig.
Der følger bordlader med som blinker rødt når den lader

Du kan smide den ned i en taske eller en lomme uden at den finder på at ringe op selv.

Den kan selvfølgelig ringe efter hjælp og fortælle hvor den befinder sig.
Indstillinger kan fjernbetjenes af venner og familie.

Den har 2 nemkald og flere kortnummer kald.

Den kan også fotografere og gemme på sd kort

Den har udskiftelig batteri.

Jeg har selv 2 styk, så det er ikke noget jeg har læst - men noget jeg selv bruger.
Mine pølsefingre har ikke svært ved at trykke på tasterne

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 21-10-17 10:59

Eyvind. Det kunne bestemt lyde som en mulighed. Det absolut mest vigtige er simpelthen at hun kan MÆRKE knapperne på tastaturet da hun næsten ikke kan se jo. Og når hun så endelig ser noget skal det være så stort som muligt på skærmen. Jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 21-10-17 11:04

Men kan også se at den har et hav af funktioner min mor aldrig nogensinde vil få brug for. Da hun skal føle sig frem til tasterne, kunne jeg godt frygte at de mange funktioner forvirrer mere end de egentlig gavner. Hun kan ikke engang se hvem der SMS, eller selv skrive en sådan.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 21-10-17 11:09

622`eren ser mere enkelt ud, men tror den er udgået. Har så set på 626`eren som måske også kunne være en mulighed men er nok ikke mere enkelt i design og betjening end 624`eren? Hvad er din vurdering Eyvind?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 21-10-17 11:59

5 tallet har knop, så den kan bruges af blinde.

Jeg har også den model som hedder 632 hvor man skal åbne låget og trykke på den tydelige grønne tast med telefonrør for at snakke.
Men da det er nemmere bare at åbne låget og snakke bruger jeg kun model 622.
Min 632 er champagnefarvet og har meget tydelige sorte taster med hvid tekst.

Doro 624 findes da
https://www.power.dk/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefoner/doro-phoneeasy-624-graa-hvid/p-228118/?gclid=CjwKCAjw4KvPBRBeEiwAIqCB-WRJUR933Edktew1ccxIMM5A9RbfQk6LoMqgVeauZTXSNx4393_twRoCoMUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Her er manualen på dansk
https://www.helpforsmartphone.com/public/da/doro/phoneeasy-624/mediatek/manual?pageNumber=1

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-10-17 12:50
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-10-17 14:00

Citat
køb aldrig brugte mobiler via den gule avis.

Hvad var der galt med dit køb?
Selv har jeg kun brugte, købt gennem GoG og de fejler intet og slet ikke prisen.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 21-10-17 20:15

Sælger solgte mig en af de første doro modeller som jeg søgte, men ikke alle knapper virkede ud fra manualen hvorfor den ikke kunne indstilles. Iøvrigt virkede den "meget" slidt. Der fulgte hverken oplader eller brugervejledning samt etui med, så det gider jeg ikke længere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-10-17 20:39

Ok, det kunne tænkes at den kunne ´opdateres´? til nyere Version
Citat
Der fulgte hverken oplader eller brugervejledning samt etui med, så det gider jeg ikke længere.

Men har man ikke ´viden´ om hvad man gerne vil købe/ afprøve, kan jeg godt forstå at der sker ´uheldige´ køb.
Du må trods alt have en eller anden form for kontakt med sælger og fået bare lidt info.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 22-10-17 10:53

Jeg takker for jeres indlæg. Jeg tror vi skal gå efter denne her fra Eyvind, da den har denne her vigtige funktion: "5 tallet har knop, så den kan bruges af blinde".

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 22-10-17 10:53

Tak for svaret Eyvind og I andre:)

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 22-10-17 10:56

Eyvind> Lige for at være helt sikker! Det var 622`eren der havde en "knop" på 5 tals knappen?