/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvad hedder filmen?
Fra : justuniverse
Vist : 377 gange
200 point
Dato : 14-10-17 19:34

Jeg så en film for nogle år siden, som jeg ikke husker titlen på.

Filmen er en form for sience fiction og handler om en tid, hvor folk bliver tjekket for deres identitet hele tiden. Som jeg husker det, var der tale om en "elite", der skulle være de "tilladte" eksistenser - og det skulle løbende kontrolleres via. gentests og blodprøver, at man var den, man udgav sig for at være.
Hovedfiguren var klog nok til at tilhøre eliten, men havde ikke de rigtige gener, så han udgav sig for at være en anden, end han var. Det gjorde, at han måtte være meget opfindsom mht. at snyde "systemet" ved feks. at indoperere ampuller med godkendt blod, så han kunne slippe igennem blodprøverne. Han arbejdede på et kontor ved en PC, hvor han jævnligt støvsugede tastaturet med en lille håndstøvsuger for at fjerne alt, hvad der kunne afsløre ham ved én af de utallige stikprøver.

Det er alt, hvad jeg husker. Kan nogen genkende noget og give mig titlen?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 14-10-17 23:27
Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 18-10-17 15:29

Tak! Lige præcis ...

Godkendelse af svar
Fra : justuniverse

Dato : 18-10-17 15:30

Tak for svaret mig-selv. Det var lige præcis den