/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fotoredigeringssoftware
Fra : zuri
Vist : 377 gange
200 point
Dato : 06-10-17 11:14

Hej
Er der nogen der kan anbefale et godt lille fotoredigeringsprom på dansk?
Det må gerne koste lidt.

Det er til min gamle far og må ikke være alt for avanceret. Han har tidligere brugt hhv. photodraw fra windows og siden picasas fotoredigering. Desværre virker ingen af dem mere.
Han har prøvet photoscape, men synes ikke om den.
Gimp, photoshop osv er udelukket

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-10-17 12:00

http://photoscape-free.com/

Photoscape Beskrivelse
Navn: Photoscape
Version: 3.4.0
Licens: Gratis
Kompatibilitet: Windows
Det grundlæggende koncept for Photoscape er nemt og sjovt. Det giver brugerne mulighed for nemt at redigere fotografier taget fra deres digitale kameraer eller endda mobiltelefoner. PhotoScape giver en simpel brugergrænseflade til at udføre almindelige fotoforbedringer, herunder farvejustering, skæring, ændring af størrelse, udskrivning og GIF-animation.

Photoscape ændrer ikke kun størrelse, redigering og justering af dine digitale snapshots og andre billedfiler, men skaber også lysbilledshow og animerede GIF'er, fanger skærmbilleder, kombinerer og splitter billeder og meget mere. PhotoScape kan gøre mange sjove ting til dine billeder, og dens moduler, cirkulære funktionsvælger og video-tutorials tager sig af den "nemme" del.

Deltag i flere billeder i en plakatlignende enkelt side eller til et endelige billede. Forbedre og balance farve, resize, tilføje effekter og clip-art. Behandle flere billeder på én gang, omdøb flere billeder på én gang.

For Windows XP, Vista og 7. Downloaden kan startes i enhver browser, der er kompatibel med moderne HTML-standarder, herunder Chrome, FireFox og IE.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-10-17 12:00

Nå jeg kom for hurtig ud af røret...

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 06-10-17 14:38

Jeg er glad for det alsidige program Coral Paint shop pro Photo x2 på min Win.10.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-10-17 21:50

Citat
Gimp, photoshop osv er udelukket

Hvorfor.
https://beebom.com/best-free-photoshop-alternatives/
Dette er på DK:
https://inkscape.org/en/about/screenshots/
Var engang meget glad for dette:
https://pixia.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 06-10-17 22:48

Hvor er det mange fine programmer I foreslår - tusind tak for det??
Umiddelbart er de bare for svære at bruge for min far på 80 år??
Måske jeg bør nævne, at hans behov ligger indenfor beskæring, rotation, lys/mørke, og ikke mindst collage

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 200 point
Dato : 07-10-17 00:34

Så er det da simpelthen bare Picasa han skal have...

https://windows10portal.com/download-picasa/

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-10-17 10:57

http://www.pensionistedb.dk/photofiltre-7.html

Er et godt og enkelt program på dansk

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-10-17 11:51

Citat
Måske jeg bør nævne, at hans behov ligger indenfor beskæring, rotation, lys/mørke, og ikke mindst collage

Jeg bruger Microsoft Words , og det har índbygget et program der hedder Microsoft Office Picture Manager - det er særdeles godt til de ´små´ justeringer af billeder, den findes også i de nyere Office pakker, men jeg foretrækker udgaven.
Har han Office eller andet, så prøv at højrekik på et billede og det kommer frem under ÅBN MED, ellers ligge det i START/ Office - mappen/ Værktøjer eller tilbehør.
Programmet kan dog ikke lave Collage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-10-17 11:54

Og så var NUM-LOCK slået fra...
Jeg bruger office 2003

Godkendelse af svar
Fra : zuri

Dato : 23-10-17 23:09

Tak for svaret marken84.