/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fejl Sporing af bilen - problemer
Fra : Benja34
Vist : 238 gange
50 point
Dato : 05-10-17 10:52

Hejsa

Ja så fik jeg sporet bilen tilbage i foråret/April i år efter en knækket fjerde foran skulle udskiftes ... kort tid efter smider jeg 4 helt nye continental dæk på , allerede i August måned imens jeg er ved at vask bilen ligger jeg mærke til at mønstret på de forreste dæk er næsten helt slidt ned på den udvendige kant .... Jeg henvender mig til mekanikken og noget af det første han siger er at continental dæk er noget skidt og holder ikke ret længe ... jeg minder ham om at bilen har kørt på de samme dæk før i tiden ca 5-6 år uden problemer/slidtage og at det er højest sandsynligt Camber vinklen som ikke er blevet indstillet korrekt da han havde bilen sidste ... vil i så mene at mekanikken er ansvarlig for at erstatte de to slidt dæk ? og er der andet der kan være årsagen til slitagen ? da det vil slet ikke vil kom bagpå mig hvis han forsøger at opfinde et eller andet for at slip for ansvaret når jeg skal ind med bilen her om nogle dage

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-17 11:19

Det lyder som at den spidser for meget. "Toein"
Her står en masse om hjulindstilling.
https://www.google.dk/search?client=opera&q=camber+caster&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Og kig lige på denne lille film:
https://www.youtube.com/watch?v=w5qQw9F4HNE

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-10-17 12:46

Hvis ikke du allerede er medlem af FDM, vil jeg anbefale at blive det. De kan råde, og hjælpe.
Bare de henvender sig til et givent værksted, bliver de så forskrækkede at de straks gør som FDM siger. Det koster 460,00 kr. årligt, og lur mig om ikke resten af dette år er gratis, hvis du indmelder dig nu.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 05-10-17 19:41

Det er nok et dårligt værksted du har valgt,når han kan finde på at sige,at Continital er noget skidt,har selv brugt mærket i flere år,uden problemer,men ingen dæk holder,hvis styretøjet ikke er indstillet korrekt,så jeg vil mene,at han skal erstatte dækkene.Forlang at han tester indstillingerne mens du er der.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-10-17 11:07

En uduelig mekaniker. Naturligvis har Continental ikke problemer med, at dækkene KUN slides på ydersiden. Jeg har selv kørt med Continental sommer/vinterdæk de sidste 17 år. Jeg har aldrig fået sporet vores tre tidligere Suzuki'er og nuværende Opel monteret med Continental - bortset fra, når de monteres afbalanceres!